וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת הפיגוע בפסגות: מה באמת קרה שם? המהדורה המלאה

6.10.2013 / 14:00

כוחות הביטחון ממשיכים לחקור את האירוע שבו נפגעה הילדה נעם גליק בת ה-9 אמש, ולא בטוחים שמדובר בפיגוע. בפסגות זועמים: "חדירה, ירי ופציעה לא יכולים להיחשב, אלא פיגוע"

מערכת וואלה!

מאת: יוסי אלי

סימני שאלה סביב הפיגוע בפסגות: ביום שאחרי פציעתה של נעם גליק, בת 9 בחצר ביתה, כוחות הביטחון חוקרים את האירוע ולא בטוחים שאכן מדובר בפיגוע. ביישוב פסגות זועמים על כך ואומרים: "חדירה, ירי ופציעה של ילדה לא יכולים להיחשב, אלא פיגוע", אמר אחד התושבים לוואלה! חדשות. ביישוב אמרו כי כבר אחרי הטבח של מפחת פוגל באיתמר ב-2011, הועלתה דרישה להגברת האבטחה של פסגות, אולם הדבר לא הושלם עדיין. "מי שמשלם את המחיר של הסחבת זו ילדה בת תשע ויישוב שלם", אמר.

האירוע החל אמש בשעה 21:18. מבדיקה עלה כי תוך דקה וארבעים שניות ניתן היה להגיע ממקום הפריצה ועד לביתם של בני משפחת גליק. לדברי דובר היישוב דוד צביאל אם מצלמות האבטחה היו מותקנות, החדירה והירי היו נמנעים.
גם ראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה שנפגש היום עם גורמי הצבא החוקרים את האירוע הדף את אי-הבהירות: "כרגע אנחנו מתייחסים לאירוע כחבלני לכל דבר ועניין. יש פה ילדה שנורתה ומחבל שנכנס ויצא מהיישוב".

בתוך כך מתגלים פרטים נוספים על רגעי האימה. אביה של גליק, ישראל, שחזר את שאירע. "נעם חזרה מפעילות של בני עקיבא ביישוב, וזיהתה דמות בכניסה למרפסת עם ברדס שחור על הראש, כשרק העיניים מציצות. על פי התיאורים שלה הוא מכוון אקדח מטווח של מטר, ופשוט יורה לכיוון שלה שלושה כדורים. מיד אחרי זה היא צעקה 'הצילו'", סיפר האב שישב באותה עת בסלון הבית. "שמעתי שלוש בומים חריגים ושמעתי צרחה. יצאתי החוצה וראיתי את נעם כשהיא עומדת וקפואה. היא הצביעה לעבר המשך המדרגות מטה ואמרה 'אבא יש שם ערבי'. הבנתי שאני בסיוט, ושיש מחבל בתוך הבית שבא לרצוח את כל המשפחה".

התקילה את המחבל

הוא סיפר שאת הילדה ההמומה הוא הכניס לבית, תפס את הנשק האישי שלו והקפיץ את כיתת הכוננות. "כשדרכתי את הנשק הבנתי שהמחבל כבר לא בבית. שאלו אותי בקשר 'מה קורה', ואני עניתי 'הבת שלי פצועה, תפסו פיקוד אני צריך לטפל בה'", אמר. כעבור זמן קצר הגיעו גורמי רפואה בהם השכנה רבקה אורבך, חובשת בכירה של מד"א ואם לחמישה ילדים שמיהרה לבית משפחת גליק, חרף החשש מחדירה. "דיברתי עם נעם, היא הייתה בהכרה כל הזמן, וסיפרה מה שקרה ומה כואב לה". הגיע ניידת טיפול נמרץ מוגנת ירי העברנו אותה לניידת ואז חזרתי הביתה לילדים שלי.

נעם שמאושפזת בבית החולים שערי צדק בירושלים צפויה להשתחרר בקרוב. "נעם ברוך השם מרגישה טוב והיא כרגע לא בחזקת סכנה. למעשה מרגע שהתחיל ההליך הרפואי הבנו שהפגיעה היא יחסית שטחית. הילדה מתפקדת ותוך שבועיים-שלוש תחזור לאיתנה", אמר. לדבריו, בתו היא גיבורה אמיתית. "היא התקילה את המחבל, שבמקום להתעסק איתנו התעסק איתה. הצעקה שלה הבהילה את המחבל, הוציאה אותו מאיפוס והוא פשוט קפץ מהמרפסת ונעלם". לטענתו – אף שהמחבל הספיק לירות שלושה כדורים, העובדה שהוא רק שרט את הבת, היא בחזקת נס. "זה מדהים אותנו הסיפור הזה, וברוך השם זו התרומה הצנועה שלנו לסיפור ההישרדות במדינה הזו. אנחנו מרגישים שקיבלנו את החיים שלה ושלנו מחדש".

גם האב התייחס לסימני השאלה המרחפים מעל האירוע, ואמר כי מצאו בזירה אלמנטים שהוכיחו שהיה פה מעבר לכוונה של ירי. "הפצעים של נעם הם מירי, גם ממה שאני מכיר".
במקביל, נמשכות התגובות החמורות לאירוע, במיוחד מהצד הימני של המפה. "זו אינה הפעם הראשונה שהושטת היד לשלום מתפרשת כאות של חולשה והגברת האירועים הביטחוניים", אמר סגן שר החוץ זאב אלקין. "מי שנושא באחריות ישירה למה שקורה בשטח זה הרשות הפלסטינית. מי שתומך בהסתה במוסדות חינוך, מי שקורא לכיכרות לא רחוק מפה על שמות מחבלים, מי שמשלם משכרות למחבלים והופך את זה לתפקיד נחשק לא צריך להיות מופתע מאירוע מסוג זה".

לדברי סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי הזירה בפסגות יכולה הייתה להיות זירת טבח. "אני קוראת לראש הממשלה להשיב את ההחלטה האומללה על שחרור המחבלים לממשלה, ולבטלה. ראוי שממשלת ישראל תגיד לעולם שאין המשך למגעים המדיניים כל זמן שיש טרור".

עוד במהדורה

בעוד ארה"ב נלחמת בטרור, אזרחים אמריקנים מממנים אותו: כותרות העיתונים מסביב לעולם מסקרות את תקיפות צבא ארצות הברית גורמי טרור בסומליה ובלוב בסוף השבוע. אבל בזמן שהלוחמים האמריקנים פועלים מעבר לים, מסתבר שאזרחי ארצות הברית מממנים את אותם פעילי טרור.

למרות שהחורף שעבר היה גשום ביותר: מחירי המים צפויים לעלות. שיר נוסצקי חושבת ששוב מעדיפים את האינטרסים של הטייקונים עלינו. כך מעניקה המדינה תעודה ביטוח לא ריאלית למפעלי התפלת המים.

למה מדונה מתוודה על אונס דווקא עכשיו? במאמר שכתבה למגזין אמריקני סיפרה ה"מלכה האם" על אונס שעברה בשנותיה הראשונות בניו יורק. האם הוידוי קשור לקריירה המדשדשת?

התחזית: מזג האוויר הסתווי שהיה בסוף השבוע ימשך גם היום, מחר עלייה בטמפרטורות וברביעי כבר חם ויבש מהרגיל בעונה.

צפו במהדורה המלאה של וואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully