וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות במצרים להפגנות לציון 40 ל"מלחמת אוקטובר"

בקהיר חוששים מעימות בין אנשי הנשיא המודח מורסי לאוכלוסייה החילונית, התומכת בצבא. משרד הפנים קרא לאחים המוסלמים להימנע מאלימות: "נחושים להתמודד בתוקף עם הפרות חוק"

הרשויות במצרים מתכוננות להפגנות מצד תומכיו של הנשיא המודח מוחמד מורסי במהלך חגיגות ה-40 לניצחון המצרי במלחמת אוקטובר (מלחמת יום הכיפורים) שיצוינו היום (ראשון) במדינה. משרד הפנים הזהיר כי יתמודד בתוקף עם גילויי אלימות במהלך ההפגנות העתידות להתרחש היום בכיכר תחריר, מוקד המהפכה נגד מובארק ב-2011.

יריביו של מורסי, שהודח ונכלא בתחילת יולי, החלו להתאסף בכיכר כבר ביום שבת ולהפגין לטובת הצבא. חלק מהכניסות לכיכר נחסמו וגלאי מתכות הוצבו במקום.

במהלך עימותים בין תומכי מורסי ומתנגדיו שפרצו ביום שישי, נהרגו ארבעה בני אדם. שר הפנים המצרי הזהיר מפני "ניסיונות שיפריעו לחגיגות ה-6 באוקטובר במצרים". הוא הוסיף כי המשרד "נחוש להתמודד בתוקף עם כל גילוי אלימות והפרת חוק מצד האחים המוסלמים".

נשיא מצרים עדלי מנסור ושר ההגנה עבד אל-פתאח א-סיסי בטקס לציון 40 שנה למלחמת אוקטובר. קבר החייל האלמוני, קהיר. AP
נשיא מצרים עדלי מנסור ושר ההגנה א-סיסי בקבר החייל האלמוני בקהיר, הבוקר/AP

לדברי מומחים, קריאתם של האיסלמיסטים להפגנות מהווה ניסיון לצמצם את מקומן של המורשת הצבאית והגאווה הפטריוטית בסכסוך הערבי-ישראלי במצרים. פרופ' חסן נפא מאוניברסיטת קהיר העריך בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי המפגינים "ינסו להראות שהצבא אינו שייך לכל האזרחים מצרים, אלא רק לאלו שתמכו בהפיכה".

מצרים סבלה מאי-שקט פוליטי מאז הפלתו של הנשיא מובארק, אך האלימות עלתה מדרגה מאז הדחתו של מחליפו, מוחמד מורסי. אתמול, הנשיא הזמני עדלי מנסור אמר שהרשויות "יחסלו טרור ואלימות עיוורת באמצעות שלטון החוק, שיגן על חירותם של האזרחים."


לקריאה נוספת
מצרים מתחממת: 5 הרוגים בעימותים ברחבי המדינה
להיכנס לראשה של הממשלה החדשה במצרים
ראש הממשלה של מורסי נאסר בגין ביזוי בית המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully