וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מתחממת: 5 הרוגים בעימותים ברחבי המדינה

4.10.2013 / 21:46

אלפי תומכים של הנשיא המודח מורסי יצאו לצעדות מחאה בערים שונות במצרים, והתעמתו סמוך לכיכר תחריר עם מתנגדיהם. כוחות הביטחון ירו גז מדמיע ואש חיה לעבר המפגינים

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

האלימות חוזרת לכיכר תחריר: מפגין המזוהה כתומך תנועת האחים המוסלמים נהרג אחר הצהריים (שישי) במרכז קהיר, בירת מצרים, במהלך עימותים שפרצו בין מאות תומכי הנשיא המודח מוחמד מורסי ויריביהם סמוך לכיכר תחריר שבמרכז העיר, כך דיווחו כלי תקשורת וכוחות הביטחון במדינה. בהמשך דווח על ארבעה הרוגים נוספים בעימותים ברחבי המדינה.

נוכח האלימות, ובניסיון להשתלט על המצב פתחו כוחות המשטרה הפרושים בקהיר בירי גז מדמיע לעבר המפגינים. כמו כן התקבלו דיווחים מעדי ראייה גם על אש חיה שנורתה על ידי הצבא ומתוך כלי רכב צבאיים במקום.

תומכי מורסי מפגינים בכיכר תחריר, קהיר, אוקטובר 2013. רויטרס
המפגינים, אנשי האחים המוסלמים, מיידים אבנים לעבר יריביהם סמוך לכיכר תחריר, היום/רויטרס

המפגינים, ככל הנראה מהצד של תומכי האחים המוסלמים, ניסו לפרוץ בכוח לתוך שטח הכיכר ואז נתקלו באש. לדברי גורם ביטחוני בקהיר, המשטרה ממשיכה למנוע את הכניסה לכיכר בפני המשתתפים בתהלוכת התמיכה בנשיא לשעבר מורסי. מוקדם יותר דווח כי אלפי תומכי מורסי קיימו תהלוכות דומות במקומות נוספים בקהיר ובערים אחרות במצרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תומכי מורסי מפגינים בכיכר תחריר, קהיר, אוקטובר 2013. רויטרס
תהלוכת המחאה ברחובות קהיר/רויטרס

המפגינים קראו קריאות נגד שר ההגנה ומפקד הצבא, גנרל עבד אל-פתאח סיסי, האחראי להדחתו של הנשיא האיסלאמיסטי מורסי בתחילת יולי 2013.

בתקרית אלימה אחרת, נורה היום למוות חייל מצרי על ידי חמושים ליד איסמעיליה שבצפון המדינה – כך מסר מקור ביטחוני לסוכנות הידיעות הצרפתית. התקרית, שבה נפצעו גם שוטר וחייל נוסף, אירעה בשטח מדברי בין איסמעיליה לקהיר, כאשר חמושים שנסעו במכונית ללא לוחיות רישוי פתחו באש לעבר כלי רכב צבאי.

בסוף החודש שעבר הורה בית המשפט במצרים להוציא מחוץ לחוק את תנועת האחים המוסלמים, להחרים את נכסיה ולאסור על חבריה להשתתף בכל סוג של פעילות מאורגנת במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully