וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: סמים הוברחו ממצרים לישראל במעבר ניצנה?

2.10.2013 / 23:40

כוחות הביטחון תרים אחר משאית שנכנסה ממצרים בחשד שהיא נושאת שקי סמים. לאחר סיכולים רבים, במערכת הביטחון חוששים שהלחץ שמפעילים צה"ל והמצרים באזור "נותן את אותותיו"

במערכת הביטחון חושדים כי התבצעה היום (רביעי) הברחת סמים ממצרים לישראל, לראשונה דרך מעבר ניצנה. ההערכה היא ששקי סמים הוסתרו במשאיות המובילות פחם, וכך הצליחו המבריחים להערים על הבודקים במעבר הגבול. לפי החשד, סוחרי הסמים במצרים שיתפו פעולה עם סוחרים בצד הישראלי על מנת להוציא לפועל את העסקה. המשאית נכנסה לשטח מדינת ישראל וכעת כוחות הביטחון במאמצים לאתר את הנהג ואת היבואן.

גורם בפיקוד דרום טען כי מדובר באירוע חריג ביותר, והוסיף: "אם אכן יתברר כי הניסיון להבריח סמים דרך מעבר הגבול צלח, יהיה זה תקדים חמור. הלחץ שנגרם בעקבות הפרויקט להקמת גדר ואמצעי איסוף לאורך גבול ישראל-מצרים נותן את אותותיו". הגורם הדגיש שניסיונות רבים להבריח סמים ממצרים סוכלו על ידי כוחות צה"ל, והזהיר כי "החשד להברחת סמים דרך מעבר ניצנה הוא איתות לדברים שעלולים לקרות בתקופה הקרובה בגלל פעולתם של הצבא המצרי וצה"ל באזור".

מעבר ניצנה נפתח בראשית שנות ה-80 על רקע הסכם השלום בין מצרים לישראל. הוא הוגדר בתחילת פעילותו כמעבר להולכי רגל וסחורות, אך בשל המרחק הרב מאזורי התיירות הוא הפך למעבר סחורות, והחל מראשית שנות ה-2000 עלה באופן הדרגתי היקף הסחורות שנכנסות דרכו לישראל. בשנה האחרונה נסגר המעבר לסירוגין לאחר שבדואים ופעילי ג'יהאד עולמי ניסו לגבות באיומי נשק דמי חסות מנהגי משאית בדרכם לישראל. ניסיונות השוד פסקו לאחר שמנגנוני הביטחון המצריים החלו לאבטח את הדרכים המובילות למעבר.

לקריאה נוספת
סוכן סמוי הפליל 27 חשודים בעבירות סמים ונשק
בדרך למסיבת טבע: עשרות נעצרו בחשד לסחר בסמים
הגדר בדרום עצרה את המסתננים אבל לא את הסמים

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully