וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "ארה"ב לא אמינה ונשלטת על ידי הציונים"

5.10.2013 / 12:55

המנהיג העליון של איראן הגיב לראשונה לנאומו של הנשיא רוחאני בעצרת האו"ם והביע תמיכה ביוזמתו המדינית. עם זאת, הוא הטיל ספק באמינותה של ארה"ב ש"מפרה את הבטחותיה"

רויטרס עריכה: טל רזניק

צפו בנאומו של רוחאני בעצרת האו"ם, בשבוע שעבר

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, התייחס הבוקר (שבת) לראשונה לנאומו של הנשיא, חסן רוחאני, בעצרת האו"ם בניו יורק בשבוע שעבר. חמינאי הביע תמיכה ביוזמה המדינית של הנשיא, הנתפס מתון יחסית על ידי המערב, אך הביע ספקנות באשר לאמינותה של ארצות הברית לחדש את המשא ומתן בנושא תכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית.

"אנו תומכים בצעדיה הדיפלומטיים של הממשלה ומעניקים חשיבות למאמצים דיפלומטיים ותומכים במה שהתרחש בביקור האחרון", אמר חמינאי בנאום באוניברסיטה האווירונאוטית סטארי, אך הוסיף כי "כמובן שבראייתנו חלק ממה שהיה בניו יורק לא היה הולם", אולי בהתכוונו לשיחת הטלפון בין אובמה לרוחאני. לדבריו, "בזמן שאנו אופטימיים לגבי הצעדים הדיפלומטיים של ממשלתנו, אנו פסימיים באשר לאמריקנים. ממשלת ארצות הברית אינה אמינה, חושבת רק על עצמה ומפרה את הבטחותיה".

חמינאי, שצוטט בכלי התקשורת וסוכנויות הידיעות באיראן ואף צייץ את הדברים בעמוד הטוויטר שלו, הוסיף כי "ממשלת ארה"ב נשלטת על ידי רשת ציונית וצריכה לרצות את משטר הכיבוש". לדבריו, באיראן "שומעים באופן חוזר ומאוס איומים על ידי אויבי האומה האיראנית והתגובה לכל רוע נגד האומה האיראנית תהיה חמורה וכבדה".

נשיא איראן חסן רוחאני נואם באו"ם. רויטרס
זוכה לתמיכת המנהיג העליון. רוחאני באו"ם/רויטרס

ביום רביעי הביע הפרלמנט האיראני תמיכה רשמית בעמדתו של רוחאני בשובו לטהראן מניו יורק. התמיכה מצד חברי הפרלמנט - הנשלט על ידי נאמני חמינאי, מהווה - איתות נוסף לכך שרוחאני זוכה לאישור מצד הממסד חרף העמדה המתפשרת שהציג בביקורו בארה"ב. 230 חברי פרלמנט, מתוך 290 בסך הכל, חתמו על הצהרה המביעה תמיכה ברוחאני בשל "הייצוג הנאמן של איראן כמדינה חזקה ושוחרת שלום, השואפת לדיאלוג אזורי ובינלאומי".

בתחילת השבוע הביע שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אופטימיות זהירה בנוגע לאיראן. בראיון שהעניק לתכנית "60 דקות" ברשת CBS אמר קרי כי ניתן להגיע להסכם עם ההנהגה באיראן תוך חודשים ספורים, אולם ציין כי לצורך כך על איראן להראות נכונות בנושא, למשל על ידי פתיחת המתקן להעשרת אורניום בפורדו לפיקוח בינלאומי והגבלה של העשרת האורניום, אם החומר אכן משמש רק לצרכי שלום כפי שטוענת הנהגת הרפובליקה האיסלאמית. קרי אמר כי איראן "צריכה לנקוט צעדים מהירים, ברורים ומשכנעים באשר לתכנית הגרעין שלה".

עוד על יחסי איראן והמערב
האמריקנים רוצים נפט איראני: ”פוטנציאל עצום”
”עד אמצע 2014 איראן תוכל לייצר נשק גרעיני”
כסף או פצצה? הדילמה שמאיימת לחלק את איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully