וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מזהיר: "שהשבתת הממשל לא תטעה את אויבינו"

5.10.2013 / 10:48

שר החוץ האמריקני הבטיח כי התחייבויותיה של ארה"ב לא ייפגעו בשל ההשבתה שנכנסה היום ליומה החמישי. הוא אמר כי מדובר ב"אפיזודה חולפת" שהיא "דוגמא לחוסן הדמוקרטיה שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

השבתת רשויות הממשל האמריקני נכנסה היום ליומה החמישי, אך שר החוץ ג'ון קרי אינו מגלה סימני דאגה. במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר (שבת) באי באלי שבאינדונזיה, התייחס קרי לשיתוק בארצו ושלח מסר מרגיע כשאמר ש"אל לבנות בריתנו ולאויבנו לטעות" באשר למצב. "אל תחשבו בטעות שהאפיזודה החולפת הזו בפוליטיקה האמריקנית היא משהו מעבר לרגע של פוליטיקה", אמר קרי. הוא הדגיש כי ההשבתה לא תפגע בהתחייבויותיה של ארה"ב לידידותיה באסיה או בכל מקום אחר.

קרי, שנשלח לכנס כלכלי באזור לאחר שהנשיא ברק אובמה ביטל את ביקורו בעקבות הקיפאון בוושינגטון, אמר כי השיתוק הוא "דוגמא לחוסן של הדמוקרטיה שלנו". עם זאת, הוא הביע דאגה מכך שאם ההשבתה תימשך זמן רב או תחזור על עצמה, "אנשים יטילו ספק ביכולתה של ארה"ב להישאר במסלול". קרי קרא לחברי הקונגרס האמריקני להגיע להסכמה על סיום ההשבתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההשבתה (Shutdown) נכנסה לתוקפה לאחר שבליל יום שלישי פקע המועד הסופי לאישור תקציב החירום של הממשל האמריקני. במסגרתה, מושבתים כלל המוסדות הפדרליים שאינם הכרחיים לתפקוד המדינה - לראשונה זה 17 שנה. בפעם האחרונה ששיתוק הממשל טלטל את ארה"ב היה זה לאורך שלושה שבועות בחורף 1995-1996, אך הכלכלה אז התאוששה במהירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עובדי ציבור הפגינו: "הקושי הוא לשלם חשבונות"

ההשבתה שנכנסה היום ליומה החמישי פוגעת בעובדים רבים בשירות הציבורי, שהפגינו הלילה מחוץ לגבעת קפיטול בוושינגטון הבירה. "אני חושב שהרבה אנשים לא מבינים שכשהממשל משותק לא מדובר רק בפארקים ואנדרטאות שנותרו סגורות", הסביר צ'ארלס בן ה-32 המועסק בשירות הציבורי. "ישנם למעלה משני מיליון בני אדם שעובדים בשירות הציבורי ו-800 אלף מהם בהדממה". לדבריו, "הקושי האמיתי הוא חוסר האפשרות לשלם חשבונות, שכל אחד יכול להזדהות איתו".

הפגנה מול הקפיטול במחאה על השבתת הממשל האמריקני, 5 באוקטובר 2013. רויטרס
ההפגנה מול גבעת הקפיטול, הלילה/רויטרס

ג'ון, עובד אחר בן 52, הוסיף: "אני חושב שזו סוגיה נוראית, זה מביך. זה מאוד מזיק לכל אחד ואחת מאתנו שנמצאים מחוץ לעבודה, אך גם למשפחותינו ולעסקים שתלויים בנו". הוא התייחס לעוגמת הנפש שנגרמה לתיירים הרבים השוהים בארה"ב בימים אלה ואמר כי הם "מבזבזים אלפי דולרים כדי להגיע לארה"ב, לוושינגטון הבירה, כדי לבקר באתרים ובמוזיאונים והם אינם יכולים לעשות זאת".


עוד על השבתת הממשל בארה"ב
ארה"ב: חוק התקציב נפל; המוסדות הפדרליים יושבתו
המחיר הנלווה של השבתת הממשל בארצות הברית

הפגנה מול הקפיטול במחאה על השבתת הממשל האמריקני, 5 באוקטובר 2013. רויטרס
הפגנה מול הקפיטול במחאה על השבתת הממשל האמריקני, 5 באוקטובר 2013/רויטרס
הפגנה מול הקפיטול במחאה על השבתת הממשל האמריקני, 5 באוקטובר 2013. רויטרס
הפגנה מול הקפיטול במחאה על השבתת הממשל האמריקני, 5 באוקטובר 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully