וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרוזים ממג'דל שמס שלוחמים למען אסד

6.10.2013 / 7:00

נדים קדמאני ולואי מרעי בני ה-24 מהכפר הדרוזי שבגולן נעלמו מבתיהם, ורק אחרי תקופה הודיעו למשפחותיהם: הצטרפנו לצבא אסד. הם העלו תמונות כשהם חמושים באזורי הקרבות

מי נגד מי? בשבוע שעבר דווח כי כ-20 ערבים ישראלים עברו לסוריה, שם הם לוחמים לצד כוחות האופוזיציה. אולם כעת מתברר כי צעירים שחצו את הגבול מישראל הצטרפו בחודשים האחרונים גם לצד הנגדי – לצבאו של הנשיא בשאר אסד. מבדיקת וואלה! חדשות עלה כי בשנה האחרונה הסתננו לסוריה שלושה צעירים דרוזים ממג'דל שמס שבצפון רמת הגולן, שניים מהם התגייסו לשורות צבא אסד. המקרה האחרון שבו צעיר חצה את הגבול הסמוך לכפר שבו הוא מתגורר, אירע לפני שבועיים בלבד. זמן קצר אחרי שמשפחתו פנתה למשטרת הגולן והתלוננה כי בנה נעדר, הוא העלה לפייסבוק צילום שבו הוא נראה בכפר הסורי חאדר הסמוך לגבול עם ישראל כשהוא חמוש ובמדים.

בדצמבר 2012 חצו את הגבול שני צעירים אחרים מהכפר, נדים קדמאני ולואי מרעי בני ה-24. מאז הם משמשים חיילים סדירים בשירותו של הנשיא הסורי. "זאת הייתה הפתעה גמורה בשבילנו, לא הרגשנו שום סימנים מקדימים", שחזר פריד קדמאני, אביו של נדים. לדבריו, גם באותו לילה שבו למעשה חצה הבן את הגבול, חשבו במשפחה שהוא יצא לבלות עם חבריו. "למחרת בבוקר המנהל שלו התקשר אלינו לשאול למה נדים לא הגיע לעבודה. חשבנו שאולי הוא הלך לישון אצל אחד מהחברים שלו, אבל כשראיתי שהוא לא עונה לטלפונים שלי גם אחרי 24 שעות, הלכתי למשטרת הגולן והודעתי שהבן שלי נעדר".

יודע מה טוב לו

במשך כמה ימים ערכה המשטרה חיפושים אחרי קדמאני, אבל אז התברר למשפחה כי יש קשר בין ההסתננות של צעירים ישראלים לסוריה, שעליה דווח בתקשורת, לבין היעדרות הבן. "רק אחרי חודש, נדים התקשר אלינו וסיפר שהוא לא יכול היה ליצור איתנו קשר כי הוא היה בחקירה של משטרת סוריה. כל מה שהוא אמר לנו זה שהוא בסוריה ושמצבו טוב", סיפר האב. "לא שאלתי אותו למה הוא עשה את זה. הוא בחור מבוגר, בן 24 והוא יודע מה טוב לו ומה רע לו". מאז, אגב, הספיקו הצעיר וחברו להתגייס כאמור, ואף להעלות לרשתות החברתיות תמונות כשהם במדים ולצדם של חיילים אחרים.

נדים קדמאני ולואי מרעי, דרוזים ממג'דל שמס שהצטרפו לכוחותיו של אסד. באדיבות המשפחה
קדמאני ומרעי/באדיבות המשפחה

מאז שחצה את הגבול, הקשר של נדים עם הוריו אינו רציף ומתקיים לעתים רחוקות. "הפעם האחרונה שדיברתי איתו הייתה לפני חמישה ימים. בגלל שתשתית התקשורת בסוריה הרוסה, גם הפעם השיחה התנתקה. אני רק שמעתי שהוא אמר שהכל בסדר", אמר. לדבריו, הבן אינו מספר איפה הוא נמצא ומה הוא עושה משום שנאסר עליו לעשות כן. "זה סוד צבאי, ואני לא שואל אותו כדי לא לסכן אותו. אני אפילו לא יודע אם הוא נלחם קרוב אלינו, כאן בקרבות שבסמוך לגבול. אנחנו מאוד מאוד דואגים לו, בייחוד אימא שלו. אבל הוא גבר, ואנחנו סומכים עליו שהוא יודע איך לשמור על עצמו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נדים קדמאני ולואי מרעי, דרוזים ממג'דל שמס שהצטרפו לכוחותיו של אסד. באדיבות המשפחה
קדמאני ומרעי/באדיבות המשפחה

חציית הקווים של קדמאני ושל חברו של מרעי באה כמה שנים אחרי שהשניים נשפטו בישראל על עבירות ביטחוניות. בשנת 2006 הם החלו בריצוי עונש של שתי שנות מאסר שנגזרו עליהם. שנה קודם לכן, השליכו השניים בקבוק תבערה בסיורים של צה"ל סמוך למג'דל שמס. אחד מבני משפחת קדמאני הבהיר כי נדים היה מעורב בעניינים הפוליטיים ובשיח בנוגע למלחמת האזרחים, כמו יתר תושבי הכפרים הדרוזיים ברמת הגולן. "הוא הביע את תמיכתו באסד, כמונו וכמו רוב התושבים פה", הסביר. "כשהבנו שהוא חצה את הגבול והצטרף לצבא אסד הופתענו. הייתה לו עבודה מסודרת כשיפוצניק וכטייח ובתקופה האחרונה אפילו עזרתי לו לתכנן את הבית שהוא רצה להקים ליום שבו יתחתן".

נדים קדמאני דרוזי ממג'דל שמס שהצטרפו לכוחותיו של אסד. באדיבות המשפחה
העלה תמונות לפייסבוק מאזורי הקרבות. קדמאני/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully