וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ל-NBC: "חמינאי עומד בראש כת פראית"

במסגרת מסע ראיונות לכלי התקשורת האמריקנים, הסביר ראש הממשלה שנשיא איראן, חסן רוחאני, אינו אלא עושה דברו של האייתוללה חמינאי. "רוב העם האיראני פרו-מערבי" טען נתניהו

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בנאומו של נתניהו השבוע בעצרת הכללית של האו"ם)

בראיון שנערך עמו ושודר במהלך הלילה (חמישי) ברשת NBC, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לעומדים בראש הממשל האיראני ואמר: "העם האיראני לא מונהג על ידי רוחאני, הוא מונהג על ידי האייתוללה חמינאי". "חמינאי עומד בראש כת", אמר נתניהו, "הכת הזאת פראית בשאיפותיה ובתוקפנותה".

"הוא זה שמחליט", אמר נתניהו בהתייחסו לאייתוללה עלי חמינאי, "רוחאני אומר לו - אני יכול להשיג לך את השלמתה של תכנית הגרעין על ידי דיבור ידידותי עם המערב. את מה שעשה אחמדינג'אד בפנים זועפות, אני אעשה בחיוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עומד בראש כת פראית. חמינאי/מערכת וואלה, צילום מסך

"רוחאני מדבר על דמוקרטיה. הוא שולח כאן בארצות הברית ציוצים ברשת הטוויטר, אבל לא נותן לעם האיראני להשתמש בטוויטר", אמר נתניהו, "הוא מדבר על דיכוי הטרור, אבל איראן מנהלת, בזמן שאנחנו מדברים, פעולות טרור בעשרות מדינות. הוא מדבר על הטרגדיה בסוריה, איראן מסייעת למשטר אסד לטבוח בעשרות אלפי אזרחים סורים. זה דבר אחד לומר משהו וזה דבר אחר לעשות אותו, ואני מסתכל על מה שהם עושים ולא על מה שהם אומרים".

"היו הולכים עם ג'ינס ברחובות, לו יכלו"

נתניהו נשאל על ברכת ה"שנה טובה" ששלח רוחאני בטוויטר בראש השנה, על גינויו את השואה, והאם ישנו שינוי מקודמו בתפקיד של רוחאני, מחמוד אחמדינג'אד. נתניהו השיב כי לדעתו אכן יש שינוי, אך "בסגנון בלבד". נתניהו שב על דבריו מהנאום בפני עצרת האו"ם בו השווה את אחמדינג'אד ל"זאב בעור של זאב", בעוד רוחאני הינו "זאב בעור של כבש". "תראו מה קורה מאז שרוחאני נבחר", טען נתניהו, "הם שולחים רוצחים לסוריה, לרחבי העולם, לכל מקום".

נשיא איראן חסן רוחאני נואם באו"ם. רויטרס
רוחאני נואם מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם/רויטרס

במענה לשאלה אודות הליך הבחירה הדמוקרטי, או לא, לנשיאות איראן, השיב נתניהו "700 מועמדים נפסלו על ידי המשטר האיראני ורק שבעה מועמדים אושרו, אחוז אחד בלבד. מתוכם העם בחר את האופציה הפחות גרועה". "אם הייתה לעם האיראני בחירה חופשית הם היו זורקים את המשטר הזה, הם היו הולכים עם ג'ינס כחולים ברחובות", הוסיף נתניהו, "מרבית האיראניים הם פרו-מערביים, אבל אין להם אפשרות להביע את זה".

עוד בנושא:
לאחר הנאום: נתניהו נחוש לכבוש את התקשורת בארה"ב
רוחאני: משמח אותנו שישראל זועמת על התחזקותנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully