וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חוסל מפקד לוחמת הסייבר של איראן

אתר המקושר למשמרות המהפכה דיווח כי גופתו של מוג'תבא אחמדי נמצאה בחורשה בליל שבת. במשטרה טוענים ששני רוכבי אופנוע היו מעורבים בהתנקשות. לדיווח אין אישור ממקור אחר

מפקד לוחמת הסייבר של איראן, מוג'תבא אחמדי, נורה למוות – כך דיווח אמש (רביעי) הטלגרף הבריטי, שציטט אתר איראני. לדיווח האיראני אין אישור במקורות אחרים. על פי הדיווח, גופתו של אחמדי נמצאה באזור מיוער ליד העיר כראג', צפונית-מזרחית לבירה טהראן.

הדיווח ביומון הבריטי התבסס על האתר האיראני "אלבורז", המקושר למשמרות המהפכה, ולמותו של אחמדי אין איזכור לפי שעה בסוכנויות הידיעות הגדולות במדינה, למרות שחלפו מאז ארבעה ימים.

"אלבורז" דיווח כי אחמדי נראה לאחרונה כשיצא מביתו לעבודה ביום שבת. גופתו נמצאה מאוחר יותר באותו יום כששני קליעים נעוצים בלבו. עד ראייה דיווח לאתר: "ראיתי שני פצעי ירי בגופו והרושם שקיבלתי הוא שהוא חוסל מטווח קצר באמצעות אקדח". מפקד המשטרה המקומית אמר כי שני בני אדם רכובים על אופנוע היו מעורבים בהתנקשות.

"הודעות אבל בעמוד הפייסבוק של אגף לוחמת הסייבר"

לפי הטלגרף, "עמוד הפייסבוק של קציני אגף לוחמת הסייבר באיראן" אישר כי אחמדי אכן היה מפקד היחידה ונמלא הודעות ניחומים מצד החברים. כמה מהם טענו כי הודעות האבל שפורסמו באינטרנט פוגעות בביטחון הלאומי. "תפסיקו לתת מידע לגביו. אלה שמתנגדים למהפכה ינצלו את הרצח שלו נגדה. כוחות הביטחון צריכים להתערב", כתב אחד הגולשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החורשה בה נמצאה, לכאורה, גופתו של אחמדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות מותו של אחמדי, דיווח הטלגרף כי משמרות המהפכה פרסמו הודעה, בה נטען כי הרצח נחקר וביקשו "להימנע מספקולציות מוקדמות בטרם ייוודע מי אחראי למעשה". בעקבות מקרי חיסול קודמים הגבירו משמרות המהפכה את האבטחה סביב גורמים ומדענים בתעשיית הגרעין המקומית מחשש לפגיעה בהם. גורמים רשמיים במערב אמרו כי המידע המגיע מאיראן עדיין נבחן.

מאז 2007 חוסלו חמישה מדעני גרעין איראנים וחוסל ראש תכנית הטילים הבליסטיים של הרפובליקה האיסלאמית. המשטר האיראני הפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל והמוסד בטענה כי הם עומדים מאחורי החיסולים.

לקריאה נוספת
נתניהו: ”עלייה בהיקף התקפות הסייבר מאיראן על ישראל”
אירן: ”סיכלנו מזימה להתנקש במדעני הגרעין שלנו”
”סוכני מוסד הם שחיסלו את מדעני הגרעין באירן”

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully