וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב מוחץ: הפרלמנט אישר תמיכה במאמצי רוחאני

2.10.2013 / 23:16

230 מתוך 290 חברי הפרלמנט האיראני חתמו על הצהרה המביעה תמיכה במאמצי הפיוס של הנשיא רוחאני, שלפיה הציג את איראן "חזקה ושוחרת שלום שחותרת ליישוב סכסוכים בינלאומיים"

רויטרס עריכה: טל רזניק

צפו בנאום רוחאני באו"ם, בשבוע שעבר

הפרלמנט האיראני הביע הערב (רביעי) תמיכה נרחבת במאמציו של הנשיא חסן רוחאני לערער את חוסר האמון כלפי ארצו בעת השתתפותו בעצרת הכללית של האו"ם בשבוע שעבר. התקשורת המקומית באיראן דיווחה כי התמיכה לה זכה הנשיא החדש – בין היתר מהמפלגות הנאמנות למנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי – מהווה סימן נוסף לאהדה לה הוא זוכה.

דיון מיוחד של הפרלמנט האירני בו נערך שימוע לנשיא מחמוד אחמדינג'ד, 14 במרץ 2012. AP Photo/Vahid Salemi, AP
הפרלמנט האיראני/AP, AP Photo/Vahid Salemi

סוכנות הידיעות "איסנא" דיווחה כי הנשיא האיראני עדכן היום את הפרלמנט בביקורו בניו יורק, בין היתר באשר לדיונים על תכנית הגרעין של ארצו עם מנהיגי המערב. חרף חוסר התמיכה מצדם של סיעות קיצוניות בפרלמנט, והיעדר תגובה מצדו של חמינאי לנאומו של רוחאני בעצרת, 230 מתוך 290 חברי הפרלמנט חתמו על הצהרה המביעה את תמיכתם ברוחאני על שהציג באו"ם "איראן חזקה ושוחרת שלום שחותרת לשיחות ואינטראקציה ליישוב סכסוכים אזוריים ובינלאומיים".

מוקדם יותר הערב אמר רוחאני כי "ישראל כועסת משום שחרבה קהתה ואילו איראן מתחזקת מיום ליום". סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" ציטטה את רוחאני, שהגיב בשיחה עם כתבים לנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעצרת האו"ם. רוחאני, שדיבר בתום ישיבת הממשלה בטהראן, אמר כי "משמח אותנו שמשטר אלים כזה מתייחס אלינו בשפה גסה".

קודם לכן דווח כי מדינות המערב שוקלות לאפשר לאיראן להמשיך בהעשרת האורניום במסגרת הסכם עתידי. ליאנס לינקוויציוס, שר החוץ של ליטא, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, אמר כי "חלק מהמשחק הוא לאפשר לאיראנים הזדמנות להוכיח שפניהם לשלום". בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר שר החוץ הליטאי לינקוויציוס כי העמדה המתפשרת עדיין נשקלת. "זה לא סגור, אבל זו אפשרות שראוי לשקול, ללא ספק", אמר, "איננו יודעים איך הדברים ייראו".

לקריאה נוספת
לאחר הנאום: נתניהו נחוש לכבוש את התקשורת בארה”ב
רוחאני: משמח אותנו שישראל זועמת על התחזקותנו
יעלון על איראן: ”יש חילוקי דעות עם ארה”ב”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully