וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על איראן: "יש חילוקי דעות עם ארה"ב"

2.10.2013 / 10:10

שר הביטחון הבהיר כי האיום הנשקף מהגרעין האיראני שריר וקיים, על אף ש"גורמים במערב מתפתים ללכת אחר נטיות לבם". הוא קרא להמשיך בסנקציות, "שהביאו את איראן למו"מ"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

"היחסים ביננו לבין ארה"ב הם יחסים מצוינים אבל זה לא אומר שאין ביננו חילוקי דעות בנושאים מסוימים" – כך אמר הבוקר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בהתייחס לנאום שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש בעצרת הכללית של האו"ם. יעלון, שעורך סיור התרגיל חטיבת הצנחנים ברמת הגולן ציין עוד כי נתניהו שירטט אתמול את "המציאות המדויקת לגבי איך שאנחנו רואים את האיום האיראני".

נתניהו קרא אמש מעל דוכן האו"ם שלא להקל בסנקציות המוטלות על איראן במהלך משא ומתן עתידי שייפתח עמם בנושא תכנית הגרעין, כינה את הנשיא האיראני "זאב בעור של כבש" ואמר שזה מוליך שולל את המערב ושלח מסר מאיים לטהראן כשאמר שישראל תפעל לבדה נגד תכנית הגרעין אם תיאלץ לנהוג כך.

שר הביטחון בתרגיל חטיבת הצנחנים ברמת הגולן. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"חלק מהגורמים במערב מתפתים לנטות אחר משאלות לבם". יעלון הבוקר בתרגיל ברמת הגולן/משרד הביטחון, צילום: אריאל חרמוני

"האיום האירני התקיים וקיים כל יום ולצערנו חלק מהגורמים במערב מתפתים לנטות אחר משאלות לבם", אמר השר יעלון, "ולכן מחובתו של ראש הממשלה להציג את התמונה המדויקת, כי במקביל למתק השפתיים של רוחאני איראן גם עכשיו מפעילה טרור באפגניסטן, מפעילה טרור בעיראק, מממנת, מחמשת ומאמנת את פעילות החיזבאללה בלבנון, משקיעה בתשתיות טרור בעזה ובמקביל הצנטריפוגות ממשיכות להסתובב. לכן אנחנו אומרים שצריך לעצור את הגרעין האיראני בכל דרך", אמר.

יעלון הדגיש כי הסנקציות הצליחו להביא את איראן לשולחן המשא ומתן, ושיש לדבוק בהן. "אנחנו רואים מצד שני את איראן תחת לחץ כלכלי כבד והדבר הזה הוא שמביא אותם לדבר עם ארה"ב. אנחנו אומרים שאסור להתפתחות לוותר על הטלת הסנקציות על איראן", סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אסד הקריב את הנשק הכימי כדי לשרוד"

יעלון התייחס גם לאיום מהגבול הסורי ולמסרים על ההסכמות בין סוריה למדינות המערב באשר לפירוק הנשק הכימי. "אנחנו מתרשמים שאסד כדי לשרוד החליט לשתף פעולה בעניין פירוק הנשק הכימי. האם הוא יתפרק מהכל או לא, את זה ימים יגידו. אנחנו עוקבים כמובן אחרי המהלך ומקווים שאכן בדרך דיפלומטית ומדינית סוריה תוותר על הנשק הכימי שלה. אבל אנחנו מתייחסים אל אסד בכבדהו וחשדהו. צריך לזכור שאסד הכחיש בעבר שיש לו נשק כימי, זאת דוגמא לשקרים במזרח התיכון", אמר יעלון.

עוד התייחס השר יעלון לדיווח הראשון שהעבירה סוריה על מחסני הנשק הכימי שברשותה. "הדיווח הוא ראשון, אינו מקיף ואינו מלא. יש פקחים של האו"ם בסוריה, אנחנו עוקבים אחרי המהלכים ומקווים שאכן המהלך הזה יביא לפירוק הנשק הכימי בסוריה. אנחנו דואגים לזה שלא יחצו את הקווים האדומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully