וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נתניהו יחבל במאמצי אובמה - זה יהיה אסון"

במאמר המערכת בניו יורק טיימס נטען כי בנאומו באו"ם נראה ראש הממשלה "להוט לצאת לקרב" וכי הוא ותומכיו בקונגרס "עלולים לחבל בסיכוי הטוב ביותר ליחסים חדשים עם איראן"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אם נתניהו יחבל במאמציו של הנשיא האמריקני, ברק אובמה, להידברות עם איראן להשגת הסכם בנושא הגרעין - זה יהיה אסון, כך נטען במאמר המערכת של העיתון הנחשב ניו יורק טיימס הבוקר (רביעי), בעקבות נאומו של ראש הממשלה מול העצרת הכללית של האו"ם אמש. "לנתניהו סיבות לגיטימיות להתריע מפני המהלכים האיראנים, וכך גם לארצות הברית ולמעצמות האחרות המעורבות במגעים על תכניתה הגרעינית. אך זה יכול להיות הרה אסון אם נתניהו ותומכיו בקונגרס ילקו בעיוורון וינפחו את האיום בשל חוסר האמון שלהם כלפי איראן, יחסמו את ניסיונו של הנשיא אובמה לנצל את החלון הדיפלומטי החדש ויחבלו בסיכוי הטוב ביותר לכונן יחסים חדשים מאז שהמהפכה האיראנית שלחה את יחסי איראן-ארה"ב להקפאה עמוקה", נכתב המאמר.

עוד על נאום נתניהו באו"ם:
בוושינגטון לא מתרגשים מנאום נתניהו באו"ם
פרשנות: הקרב המאסף של נתניהו באו"ם
איראן לנתניהו: לא נשמע הטפות ממי שחמוש בגרעין

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם. 1 באוקטובר 2013. AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם. 1 באוקטובר 2013/AP

עוד נטען כי "במהלך נאום אגרסיבי באו"ם, השתמש ראש ממשלת ישראל נתניהו בסרקסטיות ובמילים תוקפניות כדי לצייר את נשיא איראן, חסן רוחאני, כשרלטן חלקלק, הנחוש לקדם את יכולותיו הגרעיניות. נתניהו כינה את מחמוד אחמדינג'ד כזאב בעור של זאב, ואת רוחאני זאב בעור כבש".

במאמר המערכת נכתב עוד כי בשל העובדות על תכניתה הגרעינית של איראן, קשה שלא להיות ספקן כלפי המגעים שמנהלת ארה"ב עם איראן, "אך מר נתניהו רמז פעמים כה רבות על נקיטת פעולה צבאית כדי למנוע מאיראן להשיג את הפצצה, שהוא נראה להוט לצאת לקרב. הוא עשה זאת שוב בנאומו, כשהזהיר שישראל שומרת לעצמה את הזכות לתקוף את מתקני הגרעין האיראניים אם יחשדו שהיא מתקרבת לפצצה. 'מול איום שכזה ישראל תאלץ להגן על עצמה', אמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ברק אובמה, חסן רוחאני. רויטרס
יצטרכו לפייס בעלות ברית בתהליך ההידברות. אובמה ורוחאני/רויטרס

לפי המאמר, האיראנים כה כעסו על מה שכינו נאומו "הנפיץ" של נתניהו, עד שפרסמו הצהרה על הצורך "לשמר את האווירה החיובית הנוכחית". כמו כן, הם הביעו חוסר שביעות רצון מכך שאובמה דיבר בטון נוקשה יותר כלפי איראן לאחר פגישתו עם נתניהו מאשר בעת שיחתו הטלפונית עם הנשיא רוחאני בשבוע שעבר.

במאמר נטען כי הן לאובמה והן לרוחאני ישנו קהל קשה מבית, כמו גם בעלות ברית שאותן יצטרכו לקחת בחשבון ולשכנע במהלך המאמצים לפתרון המחלוקת בנושא הגרעין. "עבור אובמה, המשמעות היא שיצטרך לעבוד מקרוב עם ישראל ולסייע לנתניהו לראות שחבלה בדיפלומטיה, בייחוד לפני שאיראן מועמדת במבחן, רק יהפוך את האפשרות שיהיה צורך בשימוש בכוח לסבירה יותר. זאת תהיה התוצאה הגרועה מכול", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully