וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד השתמש בשואה נגד הירידה מהארץ - וחטף ביקורת

1.10.2013 / 11:27

סערת פייסבוק נוספת בחסות שר האוצר: בפוסט "זועם" יצא לפיד, השוהה בהונגריה, נגד ישראלים העוזבים את הארץ בשל המצב הכלכלי. גולשים זועמים הגיבו: "חוזרים אם אתה עוזב"

צילום: דורון ריטר, עריכה: יותם בן-דוד

לפיד נגד היורדים: על רקע סדרת הכתבות בערוץ 10, המתארת את הקשיים של ישראלים רבים שהעדיפו להגר למדינות מבוססות שבהן יוקר המחייה נמוך מזה שבישראל, פרסם במהלך הלילה (שלישי) שר האוצר, יאיר לפיד, פוסט חריף בעמוד הפייסבוק שלו, שבו קשר בין העזיבה של יהודים לאירופה לבין השואה. הוא זכה לתגובות זועמות.

הפוסט המדובר

"מילה לכל אלה ש'נמאס להם' והם 'עוזבים לאירופה'", פתח לפיד את הפוסט שלווה בתמונה של ספינה של ארגון "ההגנה". "אתם תופסים אותי במקרה בבודפשט. באתי לכאן לנאום בפרלמנט נגד האנטישמיות ולהזכיר להם איך ניסו לרצוח כאן את אבא שלי רק מפני שליהודים לא הייתה מדינה משלהם, איך הרגו את סבא שלי במחנה הריכוז, איך הרעיבו את הדודים, איך ניצלה סבתא ברגע האחרון מצעדת המוות. אז תסלחו אם אני קצת חסר סבלנות לאנשים שמוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תסלחו אם אני קצת חסר סבלנות לאנשים שמוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתבטאות של לפיד קוממה עליו מגיבים רבים, שזעמו על כך ששר האוצר, המופקד על המדיניות הכלכלית של המדינה, לא רגיש למצוקותיהם של אזרחים שהחליטו לעזוב את המדינה בשל קשיים כלכליים - שמדיניות הממשלה היא אחד הגורמים להם. "תראה לי את הדרך שבה אני ובת זוגי נצליח אי פעם בעבודה מאומצת לקנות דירה ותהיה לי סיבה להישאר", כתב גולש אחד. "נכון לעכשיו אין לי בית, הוא בשכירות".

"התבטאות אומללה", כתב גולש אחר. "לקחת על עצמך לשנות את המציאות כאן לטובה, בין השאר בגלל בריחת רבים וטובים. בהתבטאות כזו אתה כאילו פוטר את עצמך מחובת העשייה "כי הייתה שואה" ו"אין לנו ארץ אחרת, כתב מגיב שלישי. "אני מבטיח לך ש-50% מהעוזבים יעשו איתך עסקה שהם חוזרים אם אתה עוזב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד הפייסבוק של לפיד. מכאן יצאו בשנה האחרונה התבטאויות רבות שזכו לתגובות נזעמות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגב, זו לא הפעם הראשונה שלפיד מתבטא נגד ישראלים שהיגרו לחו"ל. גם באוגוסט 2011 העלה לעמוד הפייסבוק שלו סטטוס דומה: "יש דבר אחד שאין לי שום סבלנות אליו: אנשים שמאיימים שהם יעזבו את הארץ אם המדינה לא תתנהג כמו שהם רוצים. ביי, סעו", כתב אז.

לקריאה נוספת:
לפיד נגד נתניהו: "החרמת נאום רוחאני - טעות"
המבקר בודק תקינות מעורבות מקורבו של לפיד באוצר
גולשת זועמת על לפיד: "שקרן, עישנתי איתך ג'וינט"

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully