וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נגד נתניהו: "החרמת נאום רוחאני - טעות"

24.9.2013 / 20:05

שר האוצר, שלאחרונה הגביר את התבטאויותיו המדיניות, אמר שהוראתו של נתניהו, להחרים את נאומו של נשיא איראן בעצרת האו"ם, "מזכירה את האופן בו נהגו מדינות ערב בישראל"

רויטרס, עריכה: טל רזניק

מחלוקת פומבית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד: אחרי שנתניהו הורה למשלחת הישראלית לאו"ם, בראשות השגריר רון פרושאור, להיעדר מאולם המליאה של העצרת הכללית בזמן נאומו של נשיא איראן חסן רוחאני, פרסם לפיד הודעה בה כינה את ההחלטה "טעות".

נתניהו נימק בהודעה את ההחלטה להחרים את נאום רוחאני בכך ש"למרות 'מתקפת החיוכים' של נשיא איראן החדש, מדיניות המשטר לא השתנתה כלל". לדברי נתניהו, "רק בשבוע שעבר סירב רוחאני, כמו אחמדיניג'אד לפניו, להכיר בשואה כעובדה היסטורית. כשמנהיגי איראן יחדלו מלהכחיש את השואה ולקרוא להשמדת ישראל, המשלחת הישראלית תקשיב לנאומיהם בעצרת הכללית".

אלא ששר האוצר, יאיר לפיד, חשב אחרת. הוא החליט, בצעד חריג, לבקר באופן פומבי את מדיניות החוץ שמוביל נתניהו. "ישראל אינה צריכה להצטייר כסרבנית סדרתית של משא-ומתן וכמדינה שאינה מעוניינת בפתרונות בדרכי שלום", מסר. "עלינו לתת לאיראנים להיות סרבני השלום, ולא להיראות כמי שאינם פתוחים לשינויים", נכתב בהודעה מטעמו של לפיד.

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד מכריזים על תכנית המכרזים לפתיחת שני נמלים נוספים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
חלוקים בדעותיהם. נתניהו ולפיד/יואב דודקביץ'

במה שמסתמן כעקיצה לעבר ראש הממשלה, הוסיף שר האוצר: "יציאה ממליאת האו"ם והחרמה אינה רלוונטית בדיפלומטיה הנוכחית, ומזכירה את האופן בו נהגו מדינות ערב כלפי ישראל".

גורמים בסביבתו של השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ, שמייצג את ישראל בעצרת האו"ם, מתחו ביקורת על שר האוצר ואמרו כי "לישראל יש מדיניות ברורה בנושא האיראני, שהוכיחה את עצמה לאורך השנים האחרונות, למשל בסוגיית הסנקציות. חבל שלפיד, בסוגיה הזו, עסוק במתן עצות אחיתופל". שטייניץ ושגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, ייעדרו מהמליאה במהלך נאומו של נשיא איראן רוחאני, אך לא ייצאו ממנה בהפגנתיות אלא יימנעו מלכתחילה מלהיכנס פנימה.

בשבועות האחרונים, אחרי העברת תקציב המדינה, הגביר יו"ר יש עתיד את המעורבות שלו בתחום המדיני. על רקע ההתקררות ביחסים בינו ובין יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, נשמע לפיד בשבועות האחרונים יוני יותר בדעותיו, אחרי שמיעט להתבטא בסוגיות מדיניות מאז כינונה של הכנסת ה-19.

בשבוע שעבר, למשל, התראיין לתכניתה של העיתונאית כריסטיאן אמנפור ברשת CNN, ואמר כי הוא "שמח להאזין למוזיקה שמגיעה מאיראן". עם זאת, הוסיף כי "היא חייבת להיות מלווה לא רק במילים, אלא גם במעשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully