וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי שתי המדינות - הם הפנאטים האמיתיים

אלי בן דהן

30.9.2013 / 11:14

רגע לפני שנתניהו נושא דברים באו"ם, חושש סגן השר בן דהן מ"נאום בר אילן 2" וקורא לרה"מ לא להתקפל - כי ארץ ישראל היא שלנו, ואל לנו לחלוק בה בשום מחיר עם אומת מרצחים

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנאום מחר (שלישי) את "נאום בר אילן 2", ואני תקווה שיחזור למקורותיו הראשוניים, יחזור בו ולא ינסה להמשיך הלאה עם ניסיונותיו העקרים והבלתי מתקבלים על הדעת לגבש פתרון של שתי מדינות לשנים עמים. הייתי ממליץ בכל לשון לראש הממשלה לחזור בו מאמירות שלא היו יכולות להיאמר מפיו רק לפני שנים מעטות בלבד, כשהיה נוהג לחזור ולומר כי עם אנשי טרור לא מנהלים משא ומתן לשלום.

התפיסה החדשה של ראש הממשלה בנוגע לרעיון שתי המדינות היא ארכאית, ואין לה עוד כל אחיזה בקרב מרבית הציבור. צריך לזכור שזה שני עשורים אנו אוכלים את פירותיהם הבאושים של הסכמי אוסלו, שהביאו לשפיכת דמם של אלפי יהודים ברחבי הארץ, כאשר אף אחד מרוצחי החמאס והפתח המתועבים אינם מבדילים בין צבע דמם של יושבי בתי הקפה בגוש דן לבין דמם של מתיישבי יהודה ושומרון.

לפיכך, אנו, כלל חברי מפלגת הבית היהודי, מתנגדים נחרצות להקמתה של מדינה נוספת בין העם לירדן. ארץ ישראל היא שלנו, ואל לנו לחלוק בה בשום מחיר עם אומת מרצחים. אנו עדים לשיחותיה חסרות התכלית של השרה לבני, ויודעים בלב שלם שאין כל סיכוי שייצא דבר חיובי מהשיחות הללו. בגל הרציחות החדש של הימים האחרונים, שמהווה חלק מגלי טרור בלתי נגמרים, אנו עדים לעובדה שבכל הנוגע לעם הפלסטיני אין כל חדש תחת השמש. בתי הספר הפלסטיניים מלאים בחומרים ארסיים, והמורים, ההורים ומנהיגיהם ממשיכים לחנך את ילדיהם לרצוח בנו באכזריות.

לא נשב בקואליציה עם נסיגות

לצערנו, ישנן עדיין קבוצות אוכלוסייה בודדות שהשלום עבורן הפך לדת פנאטית - אלו אנשים חסרי בינה ודעת עצמאיים, שבצורה בלתי נתפסת רואים דווקא בנו, הריאליסטים, את רואי השחורות שאינם אוחזים בתפיסת המציאות. אולם העובדות הן פשוטות - מאז הסכמי אוסלו נהרגו מעל 1,500 איש מידיהם של אנשי הפתח - לכאורה אותה ישות "שפויה" ביחס לאנשי החמאס. כשדיברנו על קטיושות בעזה, קראו לנו "פחדני שלום", אבל בשנים האחרונות כולנו עדים למציאות ההזויה שהובילה תכנית ההתנתקות. העובדה היא כי הפנאטים האמיתיים אלה אותם חסידי השלום המדומה ולמרות אינספור הוכחות המעמידות אותם על טעותם, הם ממשיכים לאחוז ב"דתם" הקיצונית.

לפיכך, אני מבהיר בצורה חד משמעית: לא תתקיים מציאות של בית יהודי בקואליציה עם נסיגות. כיום, לשמחתי הרבה אנחנו בונים בצורה מסיבית בהתישבויות ביהודה ושומרון ויותר מכל תקופה אחרת, וזו תופעה מבורכת שאני מקווה מאוד שתלך ותתעצם. מחרתיים אטול חלק בכנס "מדינה אחת לעם אחד" שמטרתו לדרוש מראש הממשלה להביע באו"ם את החלטת הממשלה הרשמית 5251 מלפני שנה, שעיקרה קובע כי לעם היהודי זכות טבעית, היסטורית וחוקית למולדת כולה ולבירתה הנצחית - ירושלים. כל כנס שמביע את העמדות הברורות של העם היהודי ואת הביטחון והאמונה כי הארץ שלנו מחזק ומעצים את עמידות העם בישראל.

לכן, חשוב להמשיך ולומר בצורה חד משמעית כי הארץ היא שלנו ללא עוררין, ולאף אומה או עם אחר אין זכות להיאחז בה. ככל שנחזור על כך, אני תקווה כי המסר יחדור גם את אותן אוזניים ערלות וקבוצות המיעוט הדתיות הפנאטיות שעדיין קיימות בקרבנו, בתקווה ובתפילה כי לא תתקיימנה עוד נסיגות לא רציונליות נוספות.

סגן שר הדתות, אלי בן דהן (הבית היהודי), ישתתף ביום רביעי הקרוב בכנס "מדינה אחת לעם אחד" בבנייני האומה בירושלים

לקריאה נוספת:
אבו מאזן באו"ם: לא מוכן להסכם ביניים שיהפוך קבוע
ההפתעה שריגשה את נתניהו בזמן הטיסה לניו יורק
מהמרגל ועד רוחאני: "הימים הדרמטיים" של נתניהו

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully