וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: חוסל המחבל שירה בשליח חב"ד בדגסטן

הרשויות במדינה הודיעו כי שריף אחמדוב, שהיה מבוקש מ-2011, נורה למוות לצד ארבעה קיצונים נוספים בעיר דרבנט. ככל הנראה, הוא האחראי לירי שפצע קשה את הרב עובדיה איסקוב

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

(הרב איסקוב מתאושש בבית החולים בילינסון, בחודש יולי)

כוחות הביטחון ברוסיה חיסלו את המחבל שירה לפני כחודשיים ברב עובדיה איסקוב, שליח חב"ד בעיר דרבנט שבמחוז דגסטן – כך דיווחו בסוף השבוע כלי תקשורת ברוסיה. לפי הדיווחים, הוועדה הרוסית הלאומית ללוחמה בטרור הודיעה כי היורה, שריף אחמדוב, הוא אחד מחמישה פעילים קיצונים שנהרגו בשבוע שעבר בפעילות בעיר דרבנט, המאוכלס ברובו על ידי מוסלמים. אחמדוב היה מבוקש מאז 2011 בגין מעורבות בפעילות חבלנית ובתקיפת שוטרים. הרשויות ברוסיה העריכו כי גם אירוע הירי ברב איסקוב היה ממניע טרוריסטי.

הרב איסקוב נפצע באורח קשה כתוצאה מהירי והוטס למחרת לישראל על מנת לקבל טיפול רפואי טוב יותר. הוא אושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, וכמה ימים אחר כך הגיעו אשתו וארבעת ילדיו כדי לשהות לצדו בזמן ההחלמה. "אני מרגיש יותר טוב. אני מאוד שמח שאני בישראל ומטופל פה, כי שם זה גרוע יותר", אמר לאחר שהתאושש מעט מהפציעה.

עובדיה איסקוב, שליח חב"ד לעיר דרבנט במחוז דאגסטן שברוסיה נפצע קשה מיריות. זק"א
המטוס שבו הובא הרב איסקוב לישראל, לאחר האירוע שבו נורה ונפצע קשה/זק"א

ד"ר איליה קגן, רופא בכיר במחלקת טיפול נמרץ בבילינסון, ליווה את הרב בדרכו לישראל. "הוא אמר לי שלא לקחו לו שום דבר, ולכן הוא לא חושב שמדובר בשוד", סיפר לאחר הגעתם ארצה. "זה מאוד מרגש לראות בן אדם שהכרת אותו שם ולקחת אותו ולהמשיך לטפל בו פה", הוסיף. "טסנו אני ועוד רופא ופרמדיק, נחתנו בעיר ליד הים הכספי וטסנו במסוק רוסי למקום שבו הוא היה מאושפז עוד 40 דקות. ראינו אותו מורדם ומונשם אחרי ניתוח וניצלנו את ההזדמנות שהוא היה במצב יציב ומהר לקחנו אותו", שחזר. "הטסנו אותו במסוק למטוס, ותוך ארבע שעות היינו בארץ ומיד הובלנו אותו לטיפול נמרץ בבית החולים. הוא היה במצב קשה ועדיין לא היינו בטוחים שהדימום נשלט".

לפני כשנה התפוצצה בחצר הפנימית של בית הכנסת המרכזי בדרבנט פצצה, אולם איש לא נפגע באירוע. אולם הרב איסקוב עצמו אמר בבית החולים כי אנשי הקהילה בדגסטן, כ-2,000 במספר, אינם חיים בפחד. "אנחנו חיים כרגיל", סיפר ממיטתו בבית החולים. "אני מאוד ארצה לחזור לשם לשליחות, יש שם אנשים טובים וקהילה טובה מאוד". עם זאת, גם הוא העריך כי הרקע לירי הוא יהדותו.

לקריאה נוספת:
שליח חב"ד שנורה ברוסיה מדבר: "המניע אנטישמי"
שליח חב"ד שנורה ברוסיה נחת בישראל, מצבו קשה
רוסיה: אלמוני ירה ברב חב"ד בדאגסטן, מצבו קשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully