וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח חב"ד שנורה ברוסיה מדבר: "המניע אנטישמי"

28.7.2013 / 17:50

עובדיה איסקוב, שנורה בידי אלמוני בעיר דרבנט שבדגסטן ונפצע קשה מאוד, הוטס לישראל לקבלת טיפול. לאחר ששבה אליו הכרתו הוא שחזר את האירוע: "האיש ירה כשנכנסתי לבית"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

(צפו בעדותו של הרב בבית החולים)

מצבו של הרב עובדיה איסקוב, שליח חב"ד שנורה בשבוע שעבר על ידי אלמוני ונפצע קשה מאוד בעיר דרבנט שבמחוז דגסטן שברוסיה, השתפר והוא יצא מכלל סכנה. בסוף השבוע הוטס איסקוב לישראל לקבלת טיפול רפואי ואושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. אתמול (שבת) הפסיקו הרופאים את הרדמתו, והוא חזר להכרה ונושם בכוחות עצמו.

איסקוב, שעדיין מתקשה לדבר, סיפר מעט על מה שאירע. "כשהגעתי לבית היה בן אדם, וכשנכנסתי לבית הוא ירה בי. הוא לא אמר כלום. אני לא זוכר שום דבר אחרי הירי". לדבריו, האירוע היה ממניעים אנטישמיים. "שם קורים כאלה דברים על רקע היהדות. בחג סוכות זרקו פצצה לכיוון אנשים בבית כנסת וקורים כל מיני דברים כאלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוקל לשוב לשליחות בדגסטן. איסקוב בבית החולים בילינסון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

איסקוב הוטס לישראל בליווי רופאים מבית החולים בילינסון. אחד מהם, ד"ר איליה קגן, רופא בכיר בטיפול נמרץ, סיפר: "הוא אמר לי שלא לקחו לו שום דבר, ולכן הוא לא חושב שמדובר בשוד". אף על פי כן, איסקוב טוען כי אנשי הקהילה בדגסטן לא חיים בפחד ואף שוקל לשוב לשליחות במקום. "אנחנו לא חיים בפחד שם, חיים כרגיל. אני מאוד ארצה לחזור לשם לשליחות, יש שם אנשים טובים וקהילה טובה מאוד".

"זה מאוד מרגש לראות בן אדם שהכרת אותו שם ולקחת אותו ולהמשיך לטפל בו פה", סיפר ד"ר קגן. "טסנו אני ועוד רופא ופרמדיק, נחתנו בעיר ליד הים הכספי וטסנו במסוק רוסי למקום שבו הוא היה מאושפז עוד 40 דקות. ראינו אותו מורדם ומונשם אחרי ניתוח וניצלנו את ההזדמנות שהוא היה במצב יציב ומהר לקחנו אותו. הטסנו אותו במסוק למטוס, ותוך ארבע שעות היינו בארץ ומיד הובלנו אותו לטיפול נמרץ בבית החולים. הוא היה במצב קשה ועדיין לא היינו בטוחים שהדימום נשלט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בסוכות זרקו פצצה לכיוון אנשים בבית כנסת". איסקוב בזמן השליחות בדגסטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף שהעיר דרבנט מרוחקת מהמרכז והאמצעים בה דלים, ד"ר קגן מתאר שיתוף פעולה טוב עם העמיתים המקומיים. "זכינו לשיתוף פעולה מדהים מהצוות הרפואי ומכל המקומיים. המקום הזה מאוד מרוחק מהמרכז והאמצעים דלים. חלק מהדברים שהיו שם אפילו לא הכרתי. אבל עם כל האמצעים שיש להם שם הם עשו עבודה מאוד יפה. לאחר הירי הוא עבר שם ניתוח להצלת חיים ראשוני, וכאן השלמנו עוד ניתוח וטיפולים נוספים", סיפר הרופא.

לדברי ד"ר קגן, נשקפה סכנה לחייו של הרב, אך מצבו השתפר מאוד. "הסכנה הפוטנציאלית אחרי הירי הייתה עקב הדימום שלא נשלט, ולא בדיוק היה ברור מה קורה. גם בדרך נשקפה סכנה, אך לשמחתי הטיסה עברה חלק והוא במצב יציב. כאן השלמנו את הטיפולים, מאוד מהר יכולנו להוציא את צינור ההנשמה, ומאתמול בבוקר הוא בהכרה מלאה. כרגע הוא במצב קל עד בינוני, יש עוד כמה דברים שאנחנו צריכים לסגור אבל אנחנו מאוד שמחים ממצבו".

גם איסקוב מרגיש טוב יותר והוא שמח על כך שהוא מטופל בישראל. "אני מרגיש יותר טוב. אני מאוד שמח שאני בישראל ומטופל פה, כי שם זה גרוע יותר". לאיסקוב ואשתו ארבעה ילדים והם שהו אתו בבית החולים המקומי. הצוות הרפואי מישראל עדכן את המשפחה כי הוא מוטס לישראל, והיום בני המשפחה צפויים להגיע לארץ ולשהות במחיצתו בזמן הטיפול וההחלמה מהפציעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully