וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: הרשויות אישרו לילד בן שש להפוך לבת

באופן תקדימי אישרו הרשויות במדינה לילד מנואל לשנות את מגדרו במסמכים רשמיים. לטענת ההורים, ילדם החל להזדהות כילדה מאז שהחל לדבר. "היום יש לי בת שמחה במקום בן עצוב"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הרשויות בארגנטינה אישרו לאחרונה באופן תקדימי לילד בן שש לשנות את מגדרו במסמכים רשמיים - כך דיווחו אמש(שבת) כלי התקשורת במדינה. "מדובר במקרה הראשון מסוגו בעולם של ילד שזהותו המגדרית החדשה מאושרת בהליך מנהלי ללא צורך בהתערבות בית משפט", אמר מנהל ארגון מקומי של הקהילה הגאה, צזאר סיגליאוטי, לעיתון "פאגינה 12".

הרשויות אישרו לבן 6 לעבור ניתוח לשינוי מין. רויטרס
"למה הם קוראים לי מנואל אם אני לולו?". הילדה לולו/רויטרס

הילד מנואל, שעתה מזוהה באופן רשמי בתור ילדה בשם לולו, נולד ב-2007. לטענת ההורים, ילדם התחיל להזדהות כילדה מאז שהחל לדבר. "הקשבתי לבתי וראיתי את כאבה וסבלה, באופן שאני לא רוצה להיתקל בו שוב לעולם", סיפרה אמה של לולו, גבריאלה, לכלי תקשורת מקומיים. "היא שאלה אותי: 'אמא, למה הם קוראים לי מנואל אם אני לולו?'. היום הילדה שלי היא בת שמחה, ולפני כן בני בן השנתיים היה ילד עצוב. אז בהתחשב בברירה שבין ילד עצוב שמתחבא במיטה לילדה שמחה, אני מעדיפה ילדה שמחה".

ההחלטה על שינוי המגדר באופן רשמי התקבלה לאחר שני ניסיונות כושלים מצד הוריה של לולו לפעול למען שינוי המסמכים. תחילה נאמר להורים כי ילד מתחת לגיל 14 אינו כשיר לקבל החלטה שכזו. אך המצב השתנה בעקבות מכתב ששלחה גבריאלה לסוכנות הלאומית להגנת הילד בארגנטינה. הגוף הפדרלי קבע כי דחיית בקשתה של לולו לשינוי מגדרה באופן רשמי תיחשב להפרה של זכויותיה, על פי אמנת זכויות הילד של האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ארגנטינה אישרה לבן 6 לעבור ניתוח לשינוי מין. רויטרס
"הקשבתי לבתי וראיתי את כאבה וסבלה"/רויטרס

"אני מזמינה את כל האמהות לילדים בני שש לתת לי פתרון. מה הן היו עושות כשילד בן ארבע אומר: 'שמי לא מנואל, שמי לולו, ואם לא תקראי לי לולו לא אענה לך". אמרתי לו: "אם אתה רוצה להיות נסיכה, אמא תעזור לך להיות הנסיכה הכי יפה בעולם", סיכמה האם גבריאלה.

(עדכון ראשון 20:53)

לקריאה נוספת
בלגיה: הבעל גילה אחרי עשרים שנה שאשתו היא גבר
בריטי בן 80 יעבור ניתוח לשינוי מין: "סוף סוף"
קנדה במתח: אישה שנולדה גבר תתחרה ב"מיס תבל"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully