וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה במתח: אישה שנולדה גבר תתחרה ב"מיס תבל"?

ג'נה טלצ'קובה נפסלה מהתמודדות משום שאינה "אישה מלידה". לאחר שהצטיידה בעורכי דין, נרשמה היום תזוזה בעמדת הארגון, שפרסם הצהרה מעורפלת - אך עדיין לא ברור מה החליט

ג'נה טלצ'קובה, דוגמנית קנדית בת 23, עומדת במרכזה של דרמה המסעירה כבר שבוע את עולם תחרויות היופי, בעקבות ההחלטה שקיבלו מארגני התחרות לבחירת מועמדת קנדה ל"מיס תבל" - התחרות הנחשבת בעולם - לפסול את מועמדותה משום שנולדה כזכר, ושינתה את מינה בניתוח. היום (שלישי), השתנתה תמונת המצב, עם פרסום הודעה מטעם ארגון "מיס תבל" העולמי, ממנה ניתן להבין כי הוא עשוי להפוך את ההחלטה ולהורות לסניף הקנדי שלו לקבל את מועמדותה.

ואולם, ההחלטה שנמסרה היום מטעם הארגון הניו-יורקי, מייסודו של המיליארדר דונלד טראמפ, אינה חד משמעית, ולמעשה די מעורפלת. "ארגון 'מיס תבל' יאפשר לג'נה טלצ'קובה להתחרות בתחרות בקנדה ב-2012", נמסר, "בתנאי שתעמוד בדרישות זיהוי המגדר החוקיות של קנדה, ובאמות המידה שנקבעו בתחרויות בינלאומיות נוספות". לא הופיע הסבר נוסף לגבי מהותן של "דרישות זיהוי המגדר" או באילו "אמות מידה" מדובר - וכך, פחות מחודש לפני התחרות עצמה, העניין נותר לוט בערפל, ועדיין לא ברור אם בסופו של דבר אכן תוכל טלצ'קובה להשתתף בתחרות. פניות של כלי תקשורת לארגון בעקבות ההודעה נענו בינתיים בשתיקה - ככל הנראה עדות לכך שהחלטה סופית טרם התקבלה.

ג'נה טלצ'קובה, מועמדת בתחרות "מיס יוניברס" מטעם קנדה, שנולדה כגבר. מהתקשורת הקנדית, ספק 500
טלצ'קובה כבר ייצגה בעבר את קנדה בתחרויות בינלאומיות אחרות/ספק 500, מהתקשורת הקנדית

המקרה של טלצ'קובה עלה לכותרות בשבוע שעבר, לאחר שמועמדותה נפסלה לראשונה, בתואנה ש"היא אינה עונה לדרישות-הקדם הנחוצות להתמודדות, אף שציינה אחרת בטפסים שהגישה". מנהל ארגון "מיס תבל" בקנדה היה אז יותר קולע בראיון לטלוויזיה הקנדית, כשהסביר כי על כל מתחרה להיות "נקבה טבעית מלידה".

ההחלטה עוררה גל מחאה מיידי, ולמעלה מ-25 אלף בני אדם חתמו על עצומה מקוונת הקוראת להפוך את ההחלטה. בין תומכיה של טלצ'קובה בלטו השבוע גם זוכות עבר בתחרות, בהן גם מנצחת התחרות ב-1984 בקנדה, קוני מקנוטון, שכינתה את ההחלטה "ארכאית ומפלה".

"דרישות זיהוי מגדר? אין לי מושג על מה הם מדברים"

הודעת ההבהרה הלא מובנת של הארגון נמסרה היום, אגב, זמן קצר לאחר שטלצ'קובה הודיעה כי תקיים היום בלוס אנג'לס מסיבת עיתונאים משותפת עם גלוריה אלרד, פרקליטה מפורסמת המתמחה בייצוג עניינים פמניסטיים. במשרדה של אלרד הבהירו כי מסיבת העיתונאים תתקיים כמתוכנן.

לצד אלרד, עוד סוללה של עורכי דין כבר התייצבה לצד טלצ'קובה, ואחד מהם, ג'ו ארווי, אף התייחס היום להודעת הארגון ה"בלתי מובנת", לדבריו. "אין לי מושג על מה הם מדברים", אמר היום בפשטות, בראיון לסוכנות AP. הוא הוסיף וטען כי הדרישה כי המשתתפות יהיו "נשים מלידה" מנוגדת לחקיקה הקנדית בנושא זכויות אדם, והודיע כי תלונה בנושא תוגש למועצת זכויות האדם של אונטריו. "בהעדר בהירו?ת מטעם הארגון, אנחנו נמשיך (עם התלונה)", קבע. "נכון לעכשיו, מה שהם אומרים זה פשוט ג'יבריש".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

צפו בטלצ'קובה מסבירה איך הפכה לאישה בתחרות יופי בתאילנד ב-2010:

טלצ'קובה נולדה בעיר ונקובר כתינוק זכר, אולם על פי דברים שאמרה בעבר בראיונות שהעניקה, מאז גיל ארבע היא מתייחסת לעצמה כאל נקבה. היא החלה בטיפול הורמונלי בגיל 14, ובגיל 19 עברה ניתוח מלא לשינוי מין. היא עצמה, בהזדמנויות שונות, אמרה כי היא מגדירה את עצמה "אישה עם היסטוריה".

עוד סיפורי טרנג'נדרים וטרנסקסואלים:
יש תקדים: בהודו, מלכות היופי היו פעם מלכים
לראשונה בתאילנד: ה"ליידי בויז" ישמשו כדיילות
באיטליה פתחו כלא לאסירים טרנסג'נדרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully