וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאו של הרב יוסף: "שוקלים להפחית את ההרדמה"

27.9.2013 / 8:12

פרופסור דן גילון אישר כי אין שינוי במצבו של הרב, אולם נבדקות השפעות והשלכות הורדת מינוני התרופות. "לא מצפים לשום דבר מהיר, החלטנו ששווה לנסות. זה ייעשה בהשגחה"

צילום: עומר מירון עריכה: טל רזניק

בראשית השבוע אושפז הרב עובדיה יוסף בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ובמהלכו הורדם הרב וחובר למכונת הנשמה. בני משפחתו של הרב יוסף וחסידיו ממשיכים להתפלל לשלומו, אולם אין בכך כדי להביא לשיפור במצבו. "אין שינוי משמעותי במצב, עם זאת, חשוב לציין שהיה דיון רחב שעסק במרכיבים של הבעיות של הרב, אחת הסוגיות שנידונו היא עניין ההרדמה. אנחנו בודקים את השפעת והשלכת הפחתת מינון התרופות, בימים הקרובים נדע את התוצאה", כך אמר הבוקר (שישי) פרופסור דן גילון, שמטפל ברב ביחידה לטיפול נמרץ.

לדבריו, "המצב מוגדר קשה עד קשה מאוד. אנחנו לא מצפים לשום דבר מהיר, אנחנו לא יודעים מה זה יעשה, אבל זה ייעשה בהשגחה בטיפול נמרץ". באשר לאופן הטיפול שעליו הוחלט, הוסיף גילון כי "היה ברור כל הזמן שברגע שנחשוב שיש מקום לבדוק את העניין, אז החלטנו לבדוק. צפינו בשיפור קל בחלק מהמרכיבים, וחשבנו ששווה לנסות את הפחתת ההרדמה".

בקומה השמינית בבית החולים שהו במהלך החג ארבעת בניו של הרב, ובהם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, שלא משו ממיטת אביהם. לצדם היו גם חברי הכנסת מש"ס, אריה דרעי ואריאל אטיאס. קרוביו של מנהיגה הרוחני של ש"ס לנו בחדרים מיוחדים בבית החולים וקיימו תפילות בסמוך לחדרו של הרב, תוך מעקב דואג אחר מצבו הרפואי. אתמול הגיע חלק מבני המשפחה להקפות שניות ברחבי הארץ, וניצל את התקבצות ההמונים לשאת תפילה לרפואתו.

הרב עובדיה יוסף במהלך תפילה מיוחדת למען גלעד שליט, מרץ 2011. עומר מירון
תפילות לרפואתו בצאת החג. הרב יוסף/עומר מירון

הרב יוסף אושפז מספר שעות לאחר צאת השבת האחרונה, והוא סובל מכשל במערכות הלב, הכליות, הריאות ולחץ הדם. במשך ארבעת הימים האחרונים הרב בן ה-93 מורדם ומונשם בעקבות טיפול דיאליזה שעבר ביום שני והתיש את גופו. הצוות הרפואי שמטפל ברב אמנם בלם הידרדרות נוספת במצבו, אך גם קיווה כי הרדמת הרב תשפר במעט את מצבו. "אין החמרה במצבו, וזה טוב", אמר אתמול פרופסור גילון, אך הדגיש: "מי שיבטיח כי מערכות גופו ישובו לתפקד - אל תקשיבו לו. הסיכוי לשיפור גדול במצבו הוא קטן".

עוד בנושא
"הסיכוי לשיפור גדול במצב הרב עובדיה - קטן"
סכנה לחיי הרב עובדיה יוסף: "מנסים לייצב את מצבו"
הרב עובדיה עבר טיפול דיאליזה. ברחוב החרדי מתפללים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully