וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לחיי הרב עובדיה יוסף: "מנסים לייצב את מצבו"

24.9.2013 / 16:34

ההערכות האופטימיות בנוגע למצבו של מנהיגה הרוחני של ש"ס התחלפו בנימה ספקנית של רופאים: "העובדה שיש כמה מערכות כושלות מראה על מצב רפואי קשה". בתו: "כל חולה זקוק לנס"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

חשש לחיי מנהיגה הרוחני של ש"ס: משנה למנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' יעקב נפרסטק, אמר אחר הצהריים (שלישי) כי נשקפת סכנה לחייו של הרב עובדיה יוסף, המאושפז בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. בין השאר, אמר נפרסטק בתדרוך שקיים: "אני חוזר ממיטתו של הרב. מצבו קשה. הוא נזקק לסיוע תרופתי לתמיכה בלחץ הדם. גם לשמירת קצב הלב ותפקוד הכליות. ברגע שיש כישלון של כמה מערכות, זה מקשה יותר על התגובה לטיפול ואנחנו עושים הכל. סביב מיטתו נמצאים בני משפחתו". עוד אמר נפרסטק: "אנחנו עושים הכל בהתייעצותם. מנסים לייצב את מצבו. נשקפת סכנה לחייו. העובדה שיש כמה מערכות כושלות מראה על מצב רפואי קשה".

מוקדם יותר, בתום הערכה רפואית, אמר פרופסור דן גילון, המטפל ברב יוסף כי למרות העבודה שמצבו של הרב היה יציב במהלך הלילה, "לאחר הערכה חוזרת הבוקר, מצבו קשה יותר. עשינו טיפול ושימוש בתרופה כדי לחזק את הווריד בשל לחץ הדם. זה סימן לא טוב לאדם מבוגר עם פגיעה בלב, בכליות ובלב, אנחנו מקווים שיהיה אפשר לשפר את המצב שלא מראה כיוון טוב".

כנס בחירות ש"ס, נובמבר 2012. עומר מירון
מורדם ומונשם. הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

הרבנית עדינה בר שלום, בתו הבכורה של הרב, אמרה אחר הצהריים בצאתה מחדרו בבית החולים כי מצבו של אביה יציב. "אנחנו מתפללים כולנו, זקוקים לעזרה מלמעלה, הרופאים מתפללים איתנו וכולנו ביחד נלחמים על חייו", הוסיפה. "הוא חשוב לנו, הוא חשוב לכם, הוא חשוב לכל עם ישראל. רק אחת לכמה דורות מגיע מנהיג בסדר גודל כזה לארץ ואנחנו צריכים אותו כדי שימשיך לעשות את מה שהוא התחיל. כל חולה זקוק לנס. המשפחה מחזיקה מעמד בתקווה שהכל יסתיים לטובה".

הרב הראשי האשכנזי, דוד לאו, אמר בצאתו מחדרו של הרב עובדיה כי "הייתה לי הזכות לעמוד ליד מיטתו של יהודי ענק בדורות. אנחנו יודעים עד כמה עם ישראל מתפלל ומייחל לרפואתו. מקווים שתהיה לנו סיבה להמשיך הלאה בשמחה ונזכה כולנו להמשך היצירה התורנית של הרב". אביו, הרב הראשי לשעבר ישראל לאו, אמר בצאתו מבית החולים כי "התפילות שנערכות עכשיו ברחבי העולם היהודי, ואני מאמין גדול בתפילות, יש להן כוח אדיר לשנות מצבים". הוא העריך כי התפילות יכולות לסייע לרב יוסף "לעבור למצב שפתאום לפתע הוא פקח את עיניו והתעורר כמו נר שמזנק פתאום, הלהבה שלו עולה וזה קרה היום, מתוך המצב הזה".

ההערכה החדשה באה לאחר שרק הבוקר דווח על שיפור קל במצבו. רופאו, פרופ' דן גילון, עדכן מוקדם יותר כי למרות העובדה שהרב עדיין מורדם ומונשם, הלילה האחרון היה שקט וללא שינוי משמעותי: "מצבו יציב מבחינת המערכות השונות. וזה משמח אותנו". פרופ' גילון הוסיף כי ניכר שיפור קל במדדים שהובילו להחלטה להרדים את הרב אתמול. "יש רושם של שיפור מסוים וההנשמה עובדת כמו שצריך", אמר. בני משפחתו של הרב יוסף נקראו אתמול לשוב לבתיהם לאחר שנמסר להם כי המצב קשה אך אינו קריטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מתפללים לשלומו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף בבית הכנסת ברחוב הקבלן בירושלים, 24 בספטמבר 2013. טלי מאייר
מתפללים לשלומו של הרב עובדיה יוסף בבית כנסת בירושלים, היום/טלי מאייר

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, אמר הבוקר בבית החולים: "המצב של הרב יציב, עבר לילה בסדר מבחינת הרופאים. כל הסימנים החיצוניים יציבים, טובים. יש עכשיו התייעצות של צוות גדול מאוד של רופאים שמכסה את כל הבעיות שישנן". עוד הוסיף דרעי: "המצב לא פשוט. גם הגיל, גם כל הבעיות מסביב שקרו בימים האחרונים, וגם הסכנה הגדולה כל הזמן מזיהומים, שזה דבר מאוד בעייתי. כל רגע אנחנו יכולים לשמוע בשורות טובות וגם חלילה וחס המצב יכול להידרדר. אנחנו מתפללים שהמצב יתהפך לטובה".

דרעי פנה לציבור הרחב ואמר: "אל ייאוש. אני אומר לכולם, לכל האוהדים והאוהבים והמעריצים של הרב - זה הזמן להתפלל, כיוון שהמצב הוא הפיך ויש סיכוי טוב בעזרת השם שהרב יכול לצאת מהעניין הזה". דרעי המשיך ואמר, בעודו בוכה: "זה לא מצב חלילה וחס של ייאוש ולכן צריך להתפלל, וכל אחד בדרכו להזעיק שמיים וארץ. המרן השקיע את כל חייו בשבילנו וזה הזמן שלנו להחזיר ולו מעט. מאתמול אנחנו מרגישים מיותמים, פשוטו כמשמעו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכניסה לחדרו של הרב יוסף בבית החולים הדסה עין כרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שלושה ימים עבר הרב יוסף טיפול להשתלת קוצב לב זמני, ושלשום בבוקר טופל הרב בן ה-93 בדיאליזה משום שכליותיו חדלו מתפקוד מלא. לפני הטיפול, קיבל הסבר על ההליך מח"כ דרעי, השוהה ליד מיטתו בימים האחרונים, ולאחר מכן התבקש לחתום על טפסים רפואיים שבהם נתן את הסכמתו לטיפול. נראה כי בסיום הטיפול נחלש גופו של יוסף משמעותית; הרופאים זיהו כי הוא מתקשה לנשום ונאלצו לחבר אותו למכונת הנשמה.

אריה דרעי מגיע לביה"ח הדסה עין כרם לבקר את הרב עובדיה יוסף. עומר מירון
"מרגישים מיותמים". דרעי/עומר מירון

בעקבות ההידרדרות במצבו, התקשר אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרב יצחק יוסף, הרב הראשי הספרדי ובנו של הרב עובדיה. נתניהו התעניין במצבו של הרב, ומסר שהוא, יחד עם כל עם ישראל, מתפלל לרפואתו. ראש הממשלה ביקש עוד למסור כי הוא מכיר מקרוב את דאגת בנים להוריהם, שכן אביו של נתניהו, בן-ציון, הלך לעולמו לפני כמה חודשים.

לפני כן קראו מנהיגי ש"ס להמשיך ולהתפלל לשלום מנהיגה הרוחני של התנועה. ח"כ אלי ישי ביקש בשיחה עם וואלה! חדשות להתפלל לרפואת הרב. "כל תפילה של כל יהודי למען מנהיג ופוסק הדור תעזור", אמר. "ההרדמה נועדה על מנת להקל על הרב והתקווה שתוך מספר ימים ינקזו את כל המים מריאותיו ומצבו יתייצב. דיברתי עם הרב אחר הצהריים. הוא היה חלש, היה לו קשה לדבר והוא סבל מכאבים חזקים".

(עדכון ראשון: 8:10)

עוד בנושא:
יוסף מורדם ומונשם: "כל עם ישראל מתפלל לרפואתו"
הידרדרות חמורה: הרב עובדיה יוסף מורדם ומונשם
הרב עובדיה עבר טיפול דיאליזה. ברחוב החרדי מתפללים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully