וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיכוי לשיפור גדול במצב הרב עובדיה - קטן"

27.9.2013 / 0:02

הרב המאושפז בבית החולים סובל מכשלים בתפקוד הריאות, הכליות והלב ונשקפת סכנה לחייו. אתמול הושתל לו רכיב בקוצב הלב ומצבו הוגדר כיציב. רופאו: "לא חל שינוי משמעותי בחג"

צילום: עומר מירון עריכה: טל רזניק

מצבו של הרב עובדיה יוסף, המאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים בשל מכשלים בתפקוד הריאות, הכליות והלב, ממשיך להיות קשה עד קשה מאוד - כך הודיע אמש (חמישי) פרופ' דן גילון, הרופא המטפל במנהיגה הרוחני של ש"ס בבית החולים. בתדרוך עיתונאים שקיים פרופ' גילון במרכז הרפואי, הוא הסביר כי במהלך החג לא חל שינוי משמעותי במצבו. "אין החמרה במצבו, וזה טוב. מי שיבטיח כי מערכות גופו ישובו לתפקד - אל תקשיבו לו", ציין הרופא. לדבריו, "הסיכוי לשיפור גדול במצבו הוא קטן".

פרופ' גילון הסביר כי השילוב של המחלות מהן סובל הרב עם גילו והבעיות מהן הוא סובל מתחילת השבוע, הביא לסכנה הנשקפת לחייו. "הסכנה נמצאת ברקע ולא רחוק", הבהיר.

מדובר בעדכון הראשון בנוגע למצבו של הרב מאז כניסת החג לאחר ששלשום בבוקר חל שיפור במצבו של הרב שנמצא עדיין על פי הרופאים בסכנת חיים. שלשום בשעות הבוקר עבר הרב ניתוח שנועד להחליף רכיב בקוצב הלב הזמני שהושתל לו. בתדרוך שקיים המשנה למנכ"ל בית החולים, פרופ' יעקב נפרסטק, הוא הודיע כי במהלך הלילה לא חל שינוי במצבו של הרב, והסביר כי הוא מוגדר "קשה אך יציב, סכנת החיים אינה מיידית".

פרופסור דן גילון מעדכן על מצבו של הרב עובדיה יוסף בבית החולים הדסה עין כרם. יואב דודקביץ'
פרופ' גילון בתדרוך עיתונאים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים/יואב דודקביץ'

"דנו בשאלה אם לשים קוצב לב קבוע", הסביר פרופ' נפרסטק. "לאור העובדה שלא היה הכרח, הוחלט שלא לבצע את ההשתלה והוחלפה רק אלקטרודה של הקוצב הזמני. הטיפול הסתיים בהצלחה". לדבריו, הרב יוסף "ממשיך לקבל את אותם טיפולים שקיבל בימים האחרונים כדי לייצב את מצבו. העובדה שמצבו יציב מעודדת, אך קיימת סכנה לחייו. אין ספק שעצם העובדה שמצבו יציב ניתן לראות את זה כמשהו אופטימי, אבל אסור לשכוח שמצבו קשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מתפללים לשלומו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף בבית הכנסת ברחוב הקבלן בירושלים, 24 בספטמבר 2013. טלי מאייר
מתפללים לשלום הרב עובדיה בירושלים/טלי מאייר

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה, מסר כי מצבו של אביו "יציב". הוא הוסיף כי המצב הוא לא בלתי הפיך. "אנחנו מלאי תקווה. יש סיכוי שייצא מזה. זה לא עניין של יום או יומיים, זה ייקח זמן. אנחנו כל הזמן מתפללים". במהלך החג שהו לצדו של הרב עובדיה, בניו, הרבנים אברהם, יצחק, דוד ומשה יוסף. כמו כן, יו"ר ש"ס ח?כ אריה דרעי ועוזרו, צבי חקק, גם ח"כ אלי ישי הגיע במהלך החג לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully