וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הבוקר: מצבו של הרב עובדיה יוסף עדיין קשה

25.9.2013 / 11:22

הרב בן ה-93 עבר ניתוח להחלפת רכיב בקוצב הלב וכן טיפול דיאליזה. ח"כ אטיאס: "מלאים בתקווה וממשיכים להתפלל". הרופאים: "העובדה שמצבו יציב מעודדת, אך יש סכנה לחייו"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, עבר הבוקר (רביעי) ניתוח שנועד להחליף רכיב בקוצב הלב הזמני שהושתל לו, לאחר לילה נוסף שבו היה מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים בשל כשלים בתפקוד מערכות גופו. אחר כך נכנס הרב לטיפול דיאליזה. בתדרוך שקיים הבוקר המשנה למנכ"ל בית החולים, פרופ' יעקב נפרסטק, הוא הודיע כי במהלך הלילה לא חל שינוי במצבו של הרב, והסביר כי הוא מוגדר "קשה אך יציב, סכנת החיים אינה מיידית".

"דנו בשאלה אם לשים קוצב לב קבוע", הסביר פרופ' נפרסטק. "לאור העובדה שלא היה הכרח, הוחלט שלא לבצע את ההשתלה והוחלפה רק אלקטרודה של הקוצב הזמני. הטיפול הסתיים בהצלחה". לדבריו, הרב יוסף "ממשיך לקבל את אותם טיפולים שקיבל בימים האחרונים כדי לייצב את מצבו. העובדה שמצבו יציב מעודדת, אך קיימת סכנה לחייו. אין ספק שעצם העובדה שמצבו יציב ניתן לראות את זה כמשהו אופטימי, אבל אסור לשכוח שמצבו קשה".

הרב עובדיה בן ה-93, המורדם ומחובר למכונת הנשמה, סובל מכשלים בתפקוד הריאות, הכליות והלב.

ח"כ אריאל אטיאס מבקר את הרב עובדיה יוסף בבית החולים הדסה עין כרם. נועם מושקוביץ
"מלאים בתקווה". ח"כ אריאל אטיאס מש"ס, הבוקר בבית החולים הדסה עין כרם/נועם מושקוביץ

"אנחנו אחרי לילה של דאגה רבה, עם ישראל התפלל לרפואתו של מרן, אנחנו מודאגים וצריכים להמשיך להתפלל", אמר הבוקר ח"כ אריאל אטיאס, מראשי ש"ס, הנמצא בבית החולים. "אנחנו מאמינים שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם – אל יתייאש מן הרחמים. היו דברים מעולם, אנשים יצאו מהמקרים הסבוכים האלו, אבל צריך להמשיך להבקיע שערי שמיים ולהתפלל. בעזרת השם שהרב ייצא מכאן בריא ושלם. החליפו לרב קוצב לב זמני, זה עבר בהצלחה. אנחנו מלאים בתקווה, המצב של הרב קשה, צריך תפילה ורחמי שמיים מרובים". הוא הוסיף כי הרופאים "עושים עבודה נהדרת, לא חוסכים מהרב דבר, יש דאגה בארץ ובעולם וזה בא לידי ביטוי גם בחדרו של הרב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
"מצבו קשה אך יציב". הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

גם הבוקר פקדו בני משפחתו של הרב עובדיה את מיטתו בבית החולים, והם צפויים לשהות יחד עם יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, בבית החולים במהלך חג שמחת תורה. אמש נערכה בישיבת אור החיים בירושלים עצרת תפילה למען מייסדה של תנועת ש"ס, שבה השתתפו אלפי בני אדם. בעצרת נכחו בניו של הרב, הרבנים דוד ויצחק יוסף, המשמש כרב הראשי הספרדי. כמו כן השתתפו בעצרת הרב הראשי לשעבר, אליהו בקשי דורון, הרב ראובן אלבז ורבנים נוספים. במהלך העצרת שלוותה בתקיעת שופרות ובתפילות שיבחו הרבנים את הרב עובדיה יוסף וקראו להתפלל לשלומו. אחד הרבנים קרא לקהל המתפללים להשליך את הטלפונים הניידים שברשותם לרפואת הרב עובדיה.

מתפללים לשלומו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף בבית הכנסת ברחוב הקבלן בירושלים, 24 בספטמבר 2013. טלי מאייר
תפילה למען הרב עובדיה בבית כנסת בירושלים/טלי מאייר

אתמול בשעות הצהריים פנתה לציבור הרבנית עדינה בר שלום, בתו הבכורה של הרב עובדיה, וקראה להתפלל למענו. "אנחנו מתפללים כולנו, זקוקים לעזרה מלמעלה, הרופאים מתפללים איתנו וכולנו ביחד נלחמים על חייו", אמרה. "הוא חשוב לנו, הוא חשוב לכם, הוא חשוב לכל עם ישראל. רק אחת לכמה דורות מגיע מנהיג בסדר גודל כזה לארץ ואנחנו צריכים אותו כדי שימשיך לעשות את מה שהוא התחיל. כל חולה זקוק לנס. המשפחה מחזיקה מעמד בתקווה שהכל יסתיים לטובה".

לקריאה נוספת:
רופאי הרב יוסף אופטימיים: "מצבו קשה אך יציב"
סכנה לחיי הרב עובדיה יוסף: "מנסים לייצב את מצבו"
בני משפחת יוסף לרב עמאר: אל תגיע לבית החולים

(עדכון ראשון: 09:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully