וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי הרב יוסף אופטימיים: "מצבו קשה אך יציב"

24.9.2013 / 20:26

המשנה למנהל בית החולים הדסה עין כרם, בו מאושפז מנהיגה הרוחני של ש"ס מאז שלשום, טען כי באופן כללי לא חל שינוי במצבו. "יש סכנה לחייו, אבל הסכנה אינה מידית"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, ממשיך להיות מאושפז גם הערב (שלישי) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. רופאיו של הרב אומרים כי מצבו קשה אך יציב ומגלים אופטימיות זהירה. המשנה למנכ"ל בית החולים, פרופ' יעקב נפרסטק, אמר בשיחה עם כתבים כי בשעות האחרונות לא חל שינוי במצבו של הרב, שלדבריו "יציב באופן כללי" והוא "עדיין נזקק לטיפול תרופתי".

פרופ' נפרסטק נשאל אודות הערכות הצוות הרופאים והשיב: "לנו כרופאים תמיד יש אופטימיות וגם במקרה הזה כמובן שאנחנו אופטימיים". לדבריו, "עיקר הטיפול הוא לנסות לייצב את המערכות שפועלות לא בתפקוד מלא בתקווה שגופו יתגבר ויתחזק. הטיפול העיקרי הוא המשך הטיפול שקיבל עד היום". הוא הוסיף כי הטיפול שניתן לרב עד עכשיו "מייצב את המערכות שבהן אנחנו מטפלים" והשיב בחיוב לשאלה אם לרב יש עדיין קוצב לב. "באופן כללי, כשיש מערכות חלשות ואינן פועלות, יש סכנה לחיים, אבל הסכנה אינה מידית".

הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
בני המשפחה לא משים ממיטתו. הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

כמה שעות קודם לכן, אמר פרופ' נפרסטק כי קיימת סכנה לחייו של הרב עובדיה. הוא סיפר כי בני משפחתו של הרב נמצאים כל הזמן סביב מיטתו. "אנחנו עושים הכל בהתייעצותם", אמר. "מנסים לייצב את מצבו. נשקפת סכנה לחייו. העובדה שיש כמה מערכות כושלות מראה על מצב רפואי קשה". פרופ' דן גילון, המטפל ברב יוסף, הביע תקווה "שיהיה אפשר לשפר את המצב שלא מראה כיוון טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"כל חולה זקוק לנס"

הרבנית עדינה בר שלום, בתו הבכורה של הרב, אמרה אחר הצהריים בצאתה מחדרו בבית החולים כי מצבו של אביה יציב. "אנחנו מתפללים כולנו, זקוקים לעזרה מלמעלה, הרופאים מתפללים איתנו וכולנו ביחד נלחמים על חייו", הוסיפה. "הוא חשוב לנו, הוא חשוב לכם, הוא חשוב לכל עם ישראל. רק אחת לכמה דורות מגיע מנהיג בסדר גודל כזה לארץ ואנחנו צריכים אותו כדי שימשיך לעשות את מה שהוא התחיל. כל חולה זקוק לנס. המשפחה מחזיקה מעמד בתקווה שהכל יסתיים לטובה".

הרב הראשי האשכנזי, דוד לאו, אמר בצאתו מחדרו של הרב עובדיה כי "הייתה לי הזכות לעמוד ליד מיטתו של יהודי ענק בדורות. אנחנו יודעים עד כמה עם ישראל מתפלל ומייחל לרפואתו. מקווים שתהיה לנו סיבה להמשיך הלאה בשמחה ונזכה כולנו להמשך היצירה התורנית של הרב". אביו, הרב הראשי לשעבר ישראל לאו, אמר בצאתו מבית החולים כי "התפילות שנערכות עכשיו ברחבי העולם היהודי, ואני מאמין גדול בתפילות, יש להן כוח אדיר לשנות מצבים". הוא העריך כי התפילות יכולות לסייע לרב יוסף "לעבור למצב שפתאום לפתע הוא פקח את עיניו והתעורר כמו נר שמזנק פתאום, הלהבה שלו עולה וזה קרה היום, מתוך המצב הזה".

מתפללים לשלומו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף בבית הכנסת ברחוב הקבלן בירושלים, 24 בספטמבר 2013. טלי מאייר
תפילה לשלומו של הרב יוסף בירושלים, היום/טלי מאייר

לפני שלושה ימים עבר הרב יוסף טיפול להשתלת קוצב לב זמני, ושלשום בבוקר טופל הרב בן ה-93 בדיאליזה משום שכליותיו חדלו מתפקוד מלא. לפני הטיפול, קיבל הסבר על ההליך מיו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, השוהה ליד מיטתו בימים האחרונים, ולאחר מכן התבקש לחתום על טפסים רפואיים שבהם נתן את הסכמתו לטיפול. נראה כי בסיום הטיפול נחלש גופו של יוסף משמעותית; הרופאים זיהו כי הוא מתקשה לנשום ונאלצו לחבר אותו למכונת הנשמה.

לקריאה נוספת על מצבו של הרב עובדיה יוסף
סכנה לחיי הרב עובדיה יוסף: ”מנסים לייצב את מצבו”
בני משפחת יוסף לרב עמאר: אל תגיע לבית החולים
למרות היריבות: בכירי ”הבית היהודי” התפללו לרפואת הרב עובדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully