וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שיוצבה, שרידי גופות בקוסטה קונקורדיה

צוללנים ינסו למשות את השרידים, שנמצאו ליד סיפון מספר ארבע של הספינה שעלתה על שרטון מול טוסקנה בראשית 2012. ייתכן שמדובר בגופות נוסעת ועובד בספינה שמעולם לא נמצאו

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

כמעט שנתיים לאחר ששקעה וכשבוע לאחר המבצע המורכב לייצובה, שרידי גופות נמצאו בהריסותיה של ספינת התענוגות, הקוסטה קונקורדיה – כך אמר היום (חמישי) דובר ראש הסוכנות לביטחון אזרחי באיטליה. הספינה עלתה על שרטון והתהפכה על צדה ליד האי ג'יליו שמול טוסקנה בראשית 2012. צוללנים ינסו למשות את השרידים, שנמצאו בשעות אחר הצהריים על סיפון מספר ארבע.

הקוסטה קונקורדיה- שלב אאחרי שלב. רויטרס
ייצוב הקוסטה קונקורדיה בשבוע שעבר, שלב אחרי שלב/רויטרס

השרידים שנמצאו יוכלו, אולי, לתת תשובות בנוגע לגורלם של שני הנוסעים שעדיין מוגדרים נעדרים מאז התקרית. 32 בני אדם נהרגו על סיפון הקוסטה קונקורדיה, אך גופותיהם של שניים, ראסל רובלו מהודו ומריה גרציה טרקריצ'י מאיטליה, מעולם לא נמצאו, ועל פי ההערכות היו לכודות מתחת או בתוך הספינה. רובלו בן ה-33 היה מלצר על הספינה אשר סייע לנוסעים להימלט מהספינה. טרקריצ'י חגגה בשייט את יום הולדתה ה-50 יחד עם בתה בת ה-17, ששרדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ספינת התענוגות קוסטה קונקורדיה טובעת, ינואר 2012. AP
נוסעים שנחלצו מהספינה, בינואר 2012/AP

קצת יותר משבוע חלף מאז הפרויקט חסר התקדים מול חופי איטליה, אז בתום מאמצים קדחתניים, הצליחו הרשויות באיטליה לייצב את הקוסטה קונקורדיה. השלב הראשון של מבצע החילוץ יצא לדרך בבוקר יום שני שעבר, אז החלו מהנדסים להפעיל על הספינה לחץ של 6,000 טונות בצדה השקוע, והצליחו להניף אותה מהסלע שעליו נתקעה.

מדובר באחד המבצעים הגרנדיוזיים והמורכבים ביותר מסוג זה אי פעם – כלי השיט העצום שוקל 114,500 טונות, וחלקו היה שקוע במי הים התיכון 18 חודשים. כמו כן, מדובר היה בניסיון ראשון להרים כלי שיט גדול כל כך הנמצא קרוב כל כך לחוף. עד כה נאמד הפרויקט בכ-800 מיליון דולרים, והסכום צפוי לעלות עוד יותר בהמשך.

עוד בנושא
תיעוד: החילוץ הדרמטי של ספינת הפאר - בחצי דקה
בתום המאמצים: הקוסטה קונקורדיה יוצבה בהצלחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully