וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: הצענו לרוחאני פגישה ונענינו בשלילה

הממשל הודיע כי לא תתקיים פגישה בין אובמה למקבילו האיראני בשל הססנות ו"דינמיקה פנימית" של המשלחת מטהראן. רוחאני פסח על סעודה משותפת עם אובמה אך נפגש עם נשיא צרפת

רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא ייפגש הערב (שלישי) עם מקבילו האיראני, הנשיא חסן רוחאני. לדברי בכירים בבית הלבן, הממשל הציע למשלחת האיראנית באו"ם לקיים "מפגש" כלשהו בין שני המנהיגים בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, אך האיראנים השיבו בשלילה.

במשך כמה ימים דווח כי תיתכן פגישה בין רוחאני לאובמה, ובכירים בוושינגטון מסרו כי ארה"ב אותתה לאיראנים על מוכנות גבוהה לפגישה. "לאיראנים יש דינמיקה פנימית שעליהם לשמור עליה, והיחסים שלהם עם ארה"ב שונים לחלוטין מאלה שיש להם עם מדינות אחרות במערב", אמר הערב בכיר בממשל.

רוחאני לא נכח בסעודת צהריים שהתקיימה במטה האו"ם בניו יורק, שם עשויה הייתה להזדמן לו ההזדמנות הסבירה ביותר ללחוץ את ידו של הנשיא האמריקני – מחווה אפשרית שלפי הניו יורק טיימס הדירה שינה מעיני בכירים בירושלים. רוחאני גם לא נכח בהיכל בזמן נאומו של אובמה בפתיחת העצרת.

נשיא איראן חסן רוחאני בפגישה עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בשולי העצרת הכללית של האו"ם. ניו יורק, 24 ספטמבר 2013. AP
נשיא איראן רוחאני בפגישה עם מקבילו הצרפתי, פרנסואה הולנד/AP

בנאומו בעצרת האו"ם, אמר בצהריים אובמה כי הוא מעודד מכך שרוחאני נוקט טון מתון יותר בהתבטאויותיו, אך הדגיש כי הנשיא האיראני יצטרך לתת "תוקף מעשי, אמין ושקוף לדבריו". לדברי אובמה, "הנשיא רוחאני הדגיש שארצו לא תפתח נשק גרעיני, וצריך להוביל להסכם משמעותי, כדי להשיג החלטה שתכבד את זכויותיהם של בני העם האיראני - ולאפשר לנו לוודא שפניהם אכן לשלום".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שרי החוץ של איראן וארה"ב ייפגשו ביום חמישי

חרף מה שמסתמן כהתחמקות של רוחאני ממפגש עם הנשיא האמריקני או מהפגנת התלהבות-יתר מהצעתו של אובמה לקיים שיחות ישירות, הרי שהיחסים בין שתי המדינות התחממו לאחרונה. שר החוץ האיראני, ג'וואד זריף, צפוי להיפגש ביום חמישי בשולי העצרת עם עמיתו האמריקני ג'ון קרי, אחרי שאמש נפגש עם שר החוץ הבריטי וויליאם הייג.

מוקדם יותר נפגש רוחאני עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ועם יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד. מחר נקבעו לו פגישות עם כמה מנהיגים אחרים.

לו היו נפגשים אובמה ורוחני, הייתה זו הפגישה הראשונה בין מנהיגי ארה"ב ואיראן זה יותר מ-35 שנים. ב-31 בדצמבר 1977 באו הנשיא ג'ימי קרטר ורעייתו רוזלין למסיבת סילבסטר שאירח השאה האיראני בניו יורק.

לקריאה נוספת
הנשיא אובמה בעצרת האו"ם: הוריתי לקדם הסכם עם איראן
רה"מ נתניהו אחרי נאום אובמה: ”לא נלך שולל אחרי איראן”
תרחיש האימה הישראלי - לחיצת יד בין אובמה לנשיא רוחאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully