וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכתב: 29 ח"כים לנתניהו - "בטל שחרור אסירים"

24.9.2013 / 13:10

לאחר מכתב אתמול שבו קראו שרים וח"כים לראש הממשלה לא לשחרר אסירים פלסטינים במסגרת המו"מ, הצטרפו היום 29 לקריאה. "לא ייתכן שמדינה תשחרר רוצחים, והטרור יימשך"

"מתקפת המכתבים" נגד נתניהו ממשיכה: אחרי שאתמול דרשו שבעה שרים מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכנס את מליאת הממשלה לדיון על שחרור האסירים הביטחוניים, הצפוי להתקיים בחודש הבא כחלק מחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, שלחו הבוקר (שלישי) 29 חברי כנסת מכתב לנתניהו ובו כתבו: "לאור מקרי הרצח המחרידים שאירעו בימים האחרונים, נבקש לבטל את שחרור המחבלים המתוכנן במסגרת חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים". עוד נכתב: "לא ייתכן שמדינה חפצת חיים תשחרר רוצחים, ובה בעת, ותוך כדי משא ומתן יימשכו פעולות הטרור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יתמודד עם קשיים אם יבחר להתקדם בתהליך המדיני. נתניהו והשרים בישיבת ממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המכתב חתמו תשעה חברי הכנסת של הבית היהודי – אחרי ששלושת שרי המפלגה חתמו על מכתב דומה אתמול, 12 חברי כנסת מהליכוד-ביתנו, ובהם סגן שר החוץ, זאב אלקין, סגן שר הביטחון, דני דנון, וסגן השר אופיר אקוניס. על המכתב חתם גם יו"ר הקואליציה, יריב לוין, שאמר הבוקר בראיון ל"אל מוניטור" כי אם נתניהו יציג הסכם עם הפלסטינים, "באותו הרגע הוא יאבד את בסיס הכוח שלו בליכוד ולא יוכל להמשיך להיות ראש ממשלה". גם ארבעה חברי כנסת מש"ס, ובהם אלי ישי, חתמו על המכתב, וכן שלושה ח"כים מיהדות התורה וחבר הכנסת דוד צור מ"התנועה".

חצי מסיעת הליכוד-ביתנו לא חתמו על המכתב

יותר ממה שהמכתב מלמד על ההתנגדות בכנסת ובממשלה לשחרור האסירים, הוא יכול ללמד על הקשיים שיהיו לנתניהו אם יבחר להתקדם בתהליך המדיני. בשבוע שעבר פורסם מכתב דומה, ובו כמה חברי כנסת ושישה סגני שרים קראו לנתניהו שלא לוותר על שטחים במסגרת המשא ומתן. בבית היהודי ובליכוד מעריכים זה זמן כי בכוונתו של נתניהו לשאת נאום מדיני משמעותי ובו יבקש לקדם הסדר ביניים ארוך טווח עם הפלסטינים. עושה רושם שריבוי המכתבים הפומביים, מטרתו לאותת לנתניהו על המספר הגדול של חברי הכנסת שלא יעמדו מנגד אם אכן יבקש להביא לאישור הממשלה הסדר ביניים.

עם זאת, נתניהו יכול לשאוב עידוד מכך שרוב חברי סיעתו, 16 מתוך 31, לא חתמו על המכתב שפורסם היום או על מכתב השרים שפורסם אתמול, וכן מהעובדה שגם מרבית חברי ש"ס ויהדות התורה, הנמנות עם סיעות האופוזיציה, נמנעו מלחתום. באופן דומה נהגו גם כל 19 חברי יש עתיד ומרבית חברי התנועה.

לקריאה נוספת:
רצח החיילים: 7 שרים דורשים לעצור שחרור אסירים
החטיפה והרצח בגדה: החשש הגדול של צה"ל התממש
"שחרור נוסף של אסירים פלסטינים - עוד החודש"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully