וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח החיילים: 7 שרים דורשים לעצור שחרור אסירים

23.9.2013 / 18:05

השרים בנט, אריאל, אורבך, לנדאו, לנדבר, שמיר וכץ כתבו לנתניהו בדרישה לכנס את הממשלה לקראת הגל השני של שחרור האסירים באוקטובר, "כדי לדון במדיניות לאור ההתפתחויות"

צילום: עומר מירון, טל אנגלנדר, אבי כהן, דובר צה"ל, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

(חברון לאחר פיגוע הירי בו נהרג החייל גל קובי)

מתיחות בממשלה לקראת הפעימה השנייה של שחרור האסירים הביטחוניים במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים. לאחר רצח חיילי צה"ל תומר חזן וגל קובי בידי פלסטינים, שלחו היום (שני) שבעה שרי הממשלה מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו דרשו ממנו "לכנס בהקדם את מליאת הממשלה". זאת, כתבו השרים, "על מנת לדון במדיניות שחרור האסירים לאור ההתפתחויות האחרונות". על המכתב חתמו שלושת שרי הבית היהודי: בנט, אריאל ואורבך, שלושה מתוך ארבעת שרי ישראל ביתנו: לנדאו, לנדבר ושמיר, וכן השר ישראל כץ מהליכוד.

אלפים הגיעו ללווייתו של גל קובי בבית העלמין הצבאי בחיפה. אדריאן הרבשטיין
אלפים בהלוויתו של סמ"ר גל קובי שנרצח בחברון/אדריאן הרבשטיין

בסוף חודש אוקטובר אמורה הממשלה, לשחרר את הגל השני של האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל כחלק מההבנות עם הפלסטינים במסגרת חידוש המשא ומתן. שר התחבורה, ישראל כץ, שהתנגד לשחרור האסירים בהצבעה בממשלה, אמר אתמול בקבלת פנים שקיים בסוכה בביתו בכפר אחים: "מקומם של מחבלים רוצחים הוא בכלא וכל שחרור מגביר את תאוות הרצח ואת הרצון לשחרר רוצחים נוספים".

נידאל עמאר המחבל  שרצח את תומר חזן.. שלומי גבאי
"כל שחרור מגביר את תאוות הרצח ואת הרצון לשחרר רוצחים נוספים". נידאל עמאר, החשוד ברצח תומר חזן/שלומי גבאי

גם סגן השר אופיר אקוניס, הנחשב למקורבו של נתניהו, קרא הבוקר לעצור את שחרור המחבלים, ואמר כי "העובדה שאבו מאזן לא גינה את שני מקרי הרצח מוכיחה כי פניו אינם לשלום". ראש הממשלה נתניהו הורה אמש לאכלס בתגובה למקרה הרצח את בית המכפלה בחברון, אולם הדבר לא הרגיע את הרוחות בתוך סיעתו: "לחטיפות ומעשי הרצח קשר הדוק לשחרור מחבלים. יישוב הארץ אינו עונש על רצח יהודים ואינו מכפר על הפקרתם", אמר הבוקר חבר הכנסת משה פייגלין מהליכוד.

האסירים הפלסטינים שוחררו לגדה ולעזה. מור שאולי
שחרור האסירים באוגוסט/מור שאולי

מנגד, יושבת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ' התייחסה לאכלוס הבית בחברון וכינתה את ההחלטה שקיבל ראש הממשלה "החלטה לא רציונלית אשר כל כולה נועדה לפייס את הימין הקיצוני בקואליציה שלו". יחימוביץ' הוסיפה: "חובה עלינו להילחם בטרור ולמגר אותו, ובצד זה עלינו להתמיד בניצני המהלכים המדיניים כדי להבטיח שנשאר מדינה יהודית ודמוקרטית. אל לנתניהו להיכנע לטרור ועליו להמשיך במהלך המדיני הטרי. אנו ניתן לו גיבוי מלא לכך."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully