וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספינה רוסית עוקבת אחר נושאת מטוסים של ארה"ב בים סוף"

סוכנות הידיעות ITAR-TASS מדווחת כי הספינה הגדולה נגד צוללות "אדמירל פנטלייב" עוקבת אחר נושאת המטוסים האמריקנית נימיץ, שנשלחה לאזור בעיצומו של המשבר עם סוריה

תקיפה בסוריה אולי ירדה בינתיים מהפרק, אך נראה כי בניית הכוח של המעצמות באזור נמשכת. סוכנות הידיעות הרוסית ITAR-TASS דיווחה הערב (שני) כי "אדמירל פנטלייב", ספינה גדולה נגד צוללות, נכנסה לים האדום דרך תעלת סואץ. גורם בצי הרוסי מסר לסוכנות כי משימתה היא לעקוב אחר נושאת המטוסים האמריקנית נימיץ וקבוצת התקיפה הנלווית לה, שעשו אף הן את דרכן לאזור בשיאה של המתיחות עם סוריה. נושאת מטוסים אמריקנית מסדרת "נימיץ" וספינות נוספות הגיעו לים האדום, בהן ארבע משחתות וספינת קרב. נוסף על כך הוצבו במימי הים התיכון חמש משחתות אמריקניות.

נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ון סי סטניס" מסיירת במיצרי הורמוז, בפתח המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
נושאת מטוסים אמריקנית/רויטרס

גורמים בצי הרוסי ציינו עוד כי 25 כלי שיט היו מעורבים בניוד הכוחות באזור. ספינת הטילים "ואריאג" והמכלית "בוריס בוטומה" בדרכן לגזרה, כאשר ואריאג תחליף את הספינה "מוסקבה" ככלי השיט הבכיר באזור. בדיווח מצוין עוד כי משחתות אמריקניות המצוידות בטילי שיוט מסוג טומהוק, עדיין מוצבות במזרח הים התיכון, וכי שהותן שם עולה למשלם המסים בארה"ב בין 55 ל-80 מיליון דולר מדי שבוע.

בתחילת החודש דווח כי רוסיה שלחה לים התיכון שלוש משחתות נוספות, בהן ספינת המודיעין SSV-201. לצדה של הספינה, שיצאה מנמל באוקראינה, יצאו שני כלי שיט נוספים: "מינסק" ו"נובוצ'רסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully