וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: הפסקנו לייצר כימי כשסגרנו את הפער מישראל

23.9.2013 / 5:38

בראיון לטלוויזיה הסינית אמר נשיא סוריה כי הוא "אינו מודאג" מהיוזמה לפקח על הנשק הכימי בארצו. לדבריו, ארה"ב "מציגה עצמה מנצחת במלחמה מול אויב דמיוני - סוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא סוריה, בשאר אסד, אומר כי הוא "אינו מודאג" מיוזמתן של ארצות הברית, בריטניה וצרפת להטיל פיקוח בינלאומי על הנשק הכימי של ארצו, המתבססת על תיווך רוסי. בראיון לתחנת הטלוויזיה הסינית CCTV ששודר הבוקר (שני), אמר אסד כי "התחלנו לייצר נשק כימי בשנות ה-80, והפסקנו את הייצור בשנות ה-90 אחרי שסגרנו את הפער האיכותי מול ישראל".

לדברי אסד, בסוריה יש מאגר נשק כימי לא מבוטל. "סוריה מייצרת נשק כימי במשך עשרות שנים, אנו אומה שנמצאת במלחמה, וחלק מהשטחים שלנו כבושים למעלה מ-40 שנים", אמר בהתייחסו לרמת הגולן. "אך בכל מקרה הצבא הסורי מאומן להילחם באמצעות נשק קונבנציונלי. הנשק הכימי מאובטח ונמצא תחת שליטת הצבא הסורי", הוסיף.

בהתייחסו ליוזמה הבינלאומית לפירוק הנשק הכימי, אמר נשיא סוריה כי מדינות המערב "רק מנסות להציג עצמן כמנצחות במלחמה נגד האויב הדמיוני שלהן - סוריה". לדבריו, "מאז עצמאותה, סוריה תמיד הייתה מחויבת לכל האמנות שעליהן היא חתומה", הוסיף. אסד הבהיר כי סין ורוסיה ממלאות "תפקיד חיובי במועצת הביטחון של האו"ם, כדי לבלום תירוצים לפעולה צבאית נגד סוריה".

לקריאה נוספת
המורדים דחו הצעת איראן לתיווך: ”חלק מהבעיה”
”סוריה מסרה מידע על הנשק הכימי לפיקוח בינלאומי”
פרשנות: האופוזיציה הסורית בדרך להתפוררות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully