וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מודה: כנראה לעולם לא נצורף לאיחוד האירופי

22.9.2013 / 11:30

בהודאה ראשונה מסוגה, אנקרה מאותתת על נסיגה מהמאמצים הארוכים לקבל מעמד של חברה מלאה באיחוד, ומאשימה את מדינות אירופה בדעות קדומות. "רק הם ייפגעו"

טורקיה מודה שהיא כנראה לעולם לא תצורף לאיחוד האירופי, בגלל דעות קדומות של חברות הגוש - כך אמר אמש (שבת) מנהל המו"מ מטעם טורקיה להצטרפות לאיחוד.

מדובר בפעם הראשונה שנציג טורקי בכיר מודה בכישלון אפשרי של המאמצים הארוכים לצרף את המדינה לאיחוד. הבכיר הטורקי, אגמן בגיס, בא לכינוס ביאלטה שבאוקראינה, ואמר כי ארצו עשויה להתמקד כעת בניסיון לקבל גישה מיוחד לשוקי האיחוד האירופי, בדומה למעמד שממנו נהנית נורבגיה.

בדברים שאמר ל"טלגרף" הבריטי, הבהיר בגיס כי "האיחוד האירופי צריך להבין שהם אינם פוגעים בנו כשהם דוחקים אותנו לפינה. הם פוגעים בעצמם".

סקר שנערך השנה על-ידי מכון גרמניה העלה כי רק 44% מחברות האיחוד האירופי תומכות בצירופה של טורקיה, לעומת 73% שתמכו במהלך לפני עשר שנים.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. יוני, 2012. AP
ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. אנקרה ממשיכה להתרחק מאירופה/AP

גרמניה וצרפת הן המתנגדות הגדולות לצירופה של טורקיה לאיחוד, מחשש לקשיים בשילובם של 76 מיליוני תושביה, מרביתם מוסלמים. בחודש יולי, שר האוצר הגרמני, וולפגנג שוובלה, אף אמר כי "טורקיה איננה חלק מאירופה".

טורקיה הפכה למשקיפה באיחוד האירופי בשנות ה-60. ב-2005 הופסקו השיחות עמה על צירופה כחברה מלאה, בשל הסכסוך המתמשך על שליטתה בקפריסין. ב-2011 איימה טורקיה להקפיא את יחסיה עם האיחוד אחרי שקפריסין מונתה לנשיא התורנית של הארגון. שיחות נוספות על צירופה של טורקיה לאיחוד נכשלו בשל דיכוי האופוזיציה זכויות האדם במדינה, ובפרט בשל גישתה כלפי בני המיעוט הכורדי. גם מדד חופש העיתונות הנמוך תרם בתורו לקיפאון השיחות.

עוד על טורקיה והאיחוד האירופי
טורקיה מאיימת להקפיא את יחסיה עם אירופה בגלל קפריסין
דוח נציבות האיחוד קורא לטורקיה לעשות רפורמות בזכויות אדם
האסונות של ארדואן: וישראל היא רק הקטנה שבבעיות / פרשנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully