וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי מקשה על צירופה של טורקיה

דו"ח נציבות האיחוד האירופי קרא לממשלת טורקיה לזרז את הרפורמות הפוליטיות ולשפר את זכויות האדם במדינה, על מנת לקדם את צירופה לגוש האירופי

האיחוד האירופי הבהיר היום (רביעי) לממשלת טורקיה כי עליה להגביר את קצב הרפורמות הפוליטיות והאזרחיות, אם היא רוצה להאיץ את צירופה לגוש האירופי.

הדו"ח השנתי של הנציבות האירופית על השיחות לצירופה של טורקיה לאיחוד קבע, כי אנקרה שיפרה את הטיפול בסוגיות של זכויות אדם ובמיעוט הכורדי, אולם ברמה הכוללת, נאמר בדו"ח, ישנה עוד עבודה רבה לעשות לפני שתתקבל כחברה מלאה.

השיחות בין האיחוד האירופי לבין טורקיה החלו כבר ב-2005, אבל מאז נרשמה התקדמות מעטה בלבד. צרפת וגרמניה הן המובילות את ההתנגדות לצירופה של טורקיה, שאם אכן תתקבל תהיה המדינה המוסלמית היחידה בגוש האירופי, שכבר כולל 27 מדינות.

הדו"ח החדש לא מתייחס לארוע ההיסטורי שהתרחש בסוף השבוע, במסגרתו חתמו שרי החוץ של טורקיה וארמניה על טיוטת הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים ופתיחת גבולות, אחרי קרוב למאה שנות עוינות. עם זאת, הנציב לענייני הרחבת האיחוד, אולי רהן, התייחס לאירוע ואמר כי הוא "מעודד מהצעדים ההיסטוריים שטורקיה וארמניה נקטו לקראת נרמול היחסים ביניהן. התהליך הזה צריך להוביל לנורמליזציה מהירה, מוקדם ככל האפשר".

"הראתה מאמצים מחודשים לרפורמה פוליטית"

הנציבות האירופית קבעה בנוסף, כי הממשלה הטורקית לא השתמשה ברוב הפרלמנטרי שלה כדי לקדם את הרפורמות הנדרשות, כאשר המחלוקות בין הממשלה האיסלמית לבין חברי האופוזיציה האטו את התהליכים. "התקדמות מעטה נעשתה ביישום של הרפורמות הפוליטיות והחוקתיות", נכתב בדו"ח.

בתחום של זכויות האדם, ציין הדו"ח כי "הטענות לגבי עינויים ויחס לקוי, כמו גם החסינות של המבצעים, הן עדיין גורם לדאגה עמוקה ויש להציב את זה בראש סדר העדיפויות".

עם זאת, רהן ניסה להציג גם צדדים חיוביים. "טורקיה הראתה מאמצים מחודשים לרפורמה פוליטית", אמר. "ההתקדמות בשיחות על צירופה תלויה במומנטום הזה, במיוחד בביסוס של החירויות הבסיסיות ושל שלטון החוק".

בנוגע לשיחות עם קרואטיה, הביעה הנציבות הערכה כי ניתן יהיה לסיים את צירופה כבר ב-2010. "אם קרואטיה תעמוד בכל יעדי הסף בזמן, השיחות על הצירוף יוכלו להיות מושלמות בשנה הבאה", נכתב בדו"ח.

בדו"ח המליץ רהן בנוסף לפתוח גם בשיחות לצירופה של מקדוניה. לדברי הנציב, הרפובליקה היוגוסלבית לשעבר שמועמדת לצירוף מאז 2005, עומדת כעת "ביעילות" ביעדים הפוליטיים והכלכליים שדרושים לפתיחת השיחות. ההמלצה תצטרך לקבל את הסכמתן של 27 המדינות החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully