וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

160 נטבחו במתקפות של ארגון איסלאמי בניגריה

21.9.2013 / 3:14

אנשי בוקו חראם הקיצונים, המתנגדים בתוקף לתרבות המערבית ולנוכחות נוצרית, עצרו את התנועה בשני כבישים, דרשו מהנוסעים לצאת ממכוניתם ורצחו אותם. "אספנו גופות כל היום"

לפחות 159 בני אדם נטבחו השבוע בצפון-מזרח ניגריה, בשתי מתקפות של הארגון האיסלאמי הקיצוני בוקו חראם. מדובר במספר גבוה בהרבה מכפי שהעריכו תחילה הרשויות במדינה האפריקנית. המתקפה הראשונה אירעה ביום שלישי, אז עצרו אנשי הארגון הקיצוני, כשהם לובשים מדים של צבא ניגריה, את התנועה בכביש שבין הערים מאידוגורי ודמטורו. הם גררו את הנוסעים שחלפו במקום אל מחוץ לכלי הרכב והרגו אותם.

עשרות הרוגים בטבח שעשו מוסלמים קיצונים במסגד סמוך לעיר מידוגורי, בירת מדינת בורנו שבצפון מזרח ניגריה. אוגוסט 2013. AP
תחילה סברו כי מספר ההרוגים נמוך בהרבה. חייל ניגרי ליד העיר מאיגודורי/AP

תחילה העריכו כי "למעלה מ-20" בני אדם נרצחו באירוע, וזאת בשל העובדה כי מדובר באזור מרוחק ומבודד שנותק בחודש מאי האחרון מרשת הטלפונים על ידי הצבא. "אספנו גופות מצדי הדרכים כל היום, ויש נוספות בשיחים", אמר בסוף השבוע עבדול עזיז קולומי, איש הסוכנות להגנת הסביבה בכפר בנישיק. "הם כולם נוסעים שנטבחו על ידי חמושים מבוקו חראם. עד כה מצאנו 143 גופות".

שלשום התרחשה המתקפה השנייה, ובמסגרתה רצחו אנשי הארגון 16 בני אדם נוספים. אלה עשו את דרכם ממאידוגורי לעיר ששמה במבואה, וגם הם נדרשו לצאת מכלי הרכב שבהם נסעו ואז נרצחו.

האלימות בצפון-מזרח ניגריה גברה בחודשים האחרונים, על רקע המבצע הצבאי שעליו הורה הנשיא גודלאק ג'ונתן, אשר נועד לחסל את פעילותם של המורדים האיסלאמיסטים. בחודש שעבר הויע הצבא כי חיסל את מנהיג בוקו חראם אבו בכר שכאו. ביום רביעי מסר צבא ניגריה כי הרג 150 מורדים, ובכלל זה מפקד, במסגרת המבצע המתמשך.

עשרות הרוגים בטבח שעשו מוסלמים קיצונים במסגד סמוך לעיר מידוגורי, בירת מדינת בורנו שבצפון מזרח ניגריה. אוגוסט 2013. AP
האזור מבודד והאוכלוסייה פגיעה. תושבים בעיר מאיגודורי/AP

בוקו חראם – משמעות השם היא "חינוך מערבי הוא חטא" – החל לפעול בניגריה ב-2009, והפך בהדרגה מתנועה דתית המתנגדת לתרבות המערבית ולנוכחותם של תושבים נוצרים למיליציה חמושה המקושרת ל"סניף" אל-קאעדה במערב אפריקה. מאז החלה פעילות נרצחו אלפי בני אדם בדרכים אכזריות, רבים מהם נוצרים. רק בשבועות האחרונים מתו כ-700 בני אדם באירועי אלימות שונים באזור.

לאחרונה תקף בוקו חראם גם בתי ספר, בשל החשד כי במוסדות החינוך מסתתרים גורמים שונים. "הם נוקטים טקטיקות של ארגון גרילה באזורים כפריים, שם האוכלוסייה פגיעה", אמר קולה שטימה, מנהל האגף האפריקני של "קרן מקארתור", ארגון בינלאומי העוסק בצדקה. "הצבא ניצח בחלק מהקרבות, אולם פרישת הצבא לא תוכל להבא לניצחון. בוקו חראם מסגלים את עצמם לשינויים", הוסיף שטימה. לדבריו, יש לנקוט דרך פעולה נרחבת יותר הכוללת השקעות בצפון הבלתי מפותח של ניגריה והשגת פתרון פוליטי, על פני זה הצבאי.

לקריאה נוספת:
"מנהיג הארגון האיסלאמי הקיצוני בניגריה נהרג"
קיצונים מוסלמים בניגריה רצחו עשרות מתפללים
ניגריה: חמושים איסלאמים טבחו ב-42 תלמידים ומורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully