וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהיג הארגון האיסלאמי הקיצוני בניגריה נהרג"

צבא ניגריה הודיע כי ייתכן שאבו בכר שכאו, מנהיג הארגון בוקו חראם שנורה בחילופי אש עם חיילים בסוף חודש יוני, מת מפצעיו. לאחר שנורה, הוא הועבר לטיפול בקמרון השכנה

מנהיג הארגון האיסלאמי הקיצוני בוקו חראם, אבו בכר שכאו, ככל הנראה נהרג בחילופי אש עם חיילים, כך הודיע הערב (שני) צבא ניגריה. בהודעה מטעמו, מסר הצבא כי דיווחי מודיעין שהגיעו אליו "חשפו כי ייתכן שאבו בכר שכאו, המנהיג המפחיד והמבוקש ביותר בארגון הטרוריסטי בוקו חראם, מת". לפי ההודעה, ההערכות הן ששכאו מת מפצעיו בין ה-25 ביולי ל-3 באוגוסט.

לדברי הצבא, שכאו – המוגדר על ידי הממשל האמריקני "טרוריסט בינלאומי", נורה ב-30 ביוני במהלך קרב עם חיילים במחנה של הארגון ביער סמביסה בצפון מזרח המדינה. לאחר שנפצע, הוא הועבר דרך הגבול לטיפול בקמרון.

מאז הקמתו ב-2009, הטיל בוקו חראם את אימתו על חלקה הצפוני של ניגריה, יצואנית הנפט הגדולה ביותר באפריקה והמדינה המאוכלסת ביותר ביבשת, בה מתגוררים 175 מיליון בני אדם. אנשי הארגון דורשים להטיל את חוק השריעה בניגריה, המחולקת בין מוסלמים לנוצרים, ורצחו מעל 3,500 בני אדם בשנים האחרונות, ובין היתר הוציאו להורג שוטרים וחיילים.

עשרות הרוגים בטבח שעשו מוסלמים קיצונים במסגד סמוך לעיר מידוגורי, בירת מדינת בורנו שבצפון מזרח ניגריה. אוגוסט 2013. AP
הצבא פתח במבצע מיוחד נגד ארגון הטרור. חייל ניגרי/AP

בחודש מאי, נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן הכריז מצב חירום ושלח את הצבא למבצע מיוחד במעוזי הארגון בצפון המדינה. הארגון נחלש מעט מאז, אך השבוע הודיע מנהיגו, אבואכבר שאכו, כי לוחמיו לא יפסיקו את מעשי האלימות. "אנחנו חזקים יותר מאי פעם. נמשיך להרוג חיילים, ואנו יכולים כיום להתמודד גם עם ארצות הברית", התרברב בסרטון שהפיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully