וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצונים מוסלמים בניגריה רצחו עשרות מתפללים

גברים במדי צבא ירו למוות ב-44 בני אדם שיצאו ממסגד בצפון המדינה. ככל הנראה מדובר בטבח שעשה ארגון בוקו חראם כנקמה על הלשנה למשטרה. מפקד הארגון: אנו יותר חזקים מארה"ב

עשרות בני אדם נרצחו בניגריה בעת ששבו מתפילה בשעת בוקר מוקדמת באזור נידח בצפון-מזרח המדינה. קבוצת גברים לבושה מדי צבא ירתה בהם למוות, ולפחות 44 גופות הובאו לחדרי המתים בעיר קונדוגה. העיר נמצאת 35 קילומטרים מהעיר מדיגורי, בירת מדינת בורנו.

היורים, ככל הנראה קשורים לארגון הקיצוני בוקו חראם, השתמשו בנשק אוטומטי, ופתחו באש לעבר המתפללים בצאתם מהמסגד. הטבח אירע ביום ראשון אך הדיווחים על כך התפרסמו רק אתמול בלילה.

גורם ביטחוני בממשלת ניגריה אמר כי אחד מכיווני החקירה מעלה כי הטבח בתושבי העיר היה נקמה על שיתוף הפעולה שלהם עם המשטרה בזיהויים ובמעצרם של חברי הארגון הקיצוני. יממה קודם לכן, דווחו כי אנשי הארגון פשטו על כפר סמוך. הם באו למקום בשעת לילה מאוחרת וירו למוות ב-12 תושבים במיטותיהם.

עשרות הרוגים בטבח שעשו מוסלמים קיצונים במסגד סמוך לעיר מידוגורי, בירת מדינת בורנו שבצפון מזרח ניגריה. אוגוסט 2013. AP
מסגד בצפון ניגריה, בשבוע שעבר. עשרות בני אדם נרצחו בצאתם מתפילה/AP

צפו בדיווח של רשת CNN על הטבח:

מאז הקמתו ב-2009, הטיל בוקו חראם את אימתו על חלקה הצפוני של ניגריה, יצואנית הנפט הגדולה ביותר באפריקה והמדינה המאוכלסת ביותר ביבשת, בה מתגוררים 175 מיליון בני אדם. אנשי הארגון דורשים להטיל את חוק השריעה בניגריה, המחולקת בין מוסלמים לנוצרים, ורצחו מעל 3,500 בני אדם בשנים האחרונות, ובין היתר הוציאו להורג שוטרים וחיילים.

בחודש מאי, נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן הכריז מצב חירום ושלח את הצבא למבצע מיוחד במעוזי הארגון בצפון המדינה. הארגון נחלש מעט מאז, אך השבוע הודיע מנהיגו, אבואכבר שאכו, כי לוחמיו לא יפסיקו את מעשי האלימות. "אנחנו חזקים יותר מאי פעם. נמשיך להרוג חיילים, ואנו יכולים כיום להתמודד גם עם ארצות הברית", התרברב בסרטון שהפיץ.

לקריאה נוספת
בחודש שעבר: אנשי בוקו חראם טבחו ב-42 תלמידים ומורים
באוקטובר 2012: עשרות סטודנטים נורו למוות בצפון ניגריה
ינואר 2012: מעל 150 הרוגים במתקפת טרור כפולה בקאנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully