וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עילוי בהודו: רק בת 13 - וכבר סטודנטית לתואר שני

סושמה ורמה סיימה תיכון בגיל שבע ואת התואר הראשון שלה קיבלה השנה. בשבוע הבא תתחיל את התואר השני במיקרוביולוגיה. כשאין טלוויזיה בבית, "אין מה לעשות מלבד ללמוד"

במדינה שבה מנסים להניא ילדות רבות מללמוד, סושמה ורמה שוברת מוסכמות מקומיות – ועולמיות. הנערה בת ה-13, שנולדה למשפחה קשת יום בצפון הודו, נרשמה לאחרונה ללימודי התואר השני שלה במיקרוביולוגיה, לאחר שאביה מכר את אדמותיו כדי לשלם את שכר הלימוד של בתו.

ורמה סיימה את לימודיה בתיכון בגיל שבע וסיימה את התואר הראשון שלה בגיל 13 – הישג שהיא מספרת שלא הייתה מצליחה להגיע אליו לולא תמיכתם של הוריה. "הם מאפשרים לי לעשות מה שאני רוצה לעשות", סיפרה בראשית השבוע לאתר "ניוז" האוסטרלי. "אני מקווה שהורים נוספים לא יכפו על ילדיהם את דעותיהם".

ילדה מהודו מתחילה תואר שני בגיל 13. AP
"יש הרבה חלומות, אי אפשר להגשים את כולם". סושמה עם חברותיה ללימודים/AP

היא חיה חיים צנועים יחד עם אחיה הצעירים והוריה – אוכלת, ישנה ולומדת לצדם בדירת חדר צפופה בלאקנאו, בירת אוטאר פראדש. אביה הוא המפרנס היחיד, המרוויח שכר יומי של עד 200 רופי – כשלושה דולרים וחצי – עבור עבודתו כפועל בניין. רכושם היקר ביותר הוא שולחן הכתיבה והמחשב שקנו מיד שנייה. ורמה מודה שזו לא אווירת הלימודים הנוחה ביותר: "יש הרבה חלומות, אי אפשר להגשים את כולם", אך כשאין טלוויזיה בבית, "אין מה לעשות מלבד ללמוד".

ילדה מהודו מתחילה תואר שני בגיל 13. AP
אביה מרוויח שכר יומי של עד 200 רופי – כשלושה דולרים וחצי. סושמה בביתה/AP

סושמה תתחיל ללמוד בשבוע הבא באוניברסיטת לאקנאו, אך אביה כבר רוכב באופניו הלוך ושוב לשם כדי לשוחח עם מוריה של בתו לפני שיחלו הלימודים. היא שואפת להפוך לרופאה, אך לא תוכל לעשות את מבחני ההסמכה עד גיל 18. סושמה היא לא העילוי היחיד במשפחתה – אחיה הגדול סיים את לימודיו בתיכון בגיל תשע, ובשנת 2007 הפך לאדם הצעיר ביותר בהודו שסיים תואר ראשון במדעי המחשב, כשהיה בן 14 בלבד.

לקריאה נוספת
הודו: תופעה נדירה - ”תינוק עולה באש בלי סיבה”
22 תלמידים מתו מהרעלת מזון בבית ספר יסודי בהודו

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully