וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש עם אובמה: "להעצים את הלחץ על איראן"

17.9.2013 / 11:11

ראש הממשלה הודיע כי ייפגש עם נשיא ארה"ב בוושינגטון בסוף החודש, לדון ב"עצירת הגרעין של איראן". לדבריו, "רק איום צבאי אמין יאפשר לדיפלומטיה לעצור את ההתחמשות"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הבוקר (שלישי) כי בכוונתו להיפגש עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בוושינגטון בעוד כשבוע וחצי, ולדון עמו בנושא הגרעין האיראני. "אסע לעצרת האו"ם. קודם לכן אפגש עם הנשיא אובמה. אני מתכוון להתמקד בעצירת הגרעין של איראן", ציין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. נתניהו צפוי להגיע לוושינגטון ולהיפגש עם אובמה ב-30 בספטמבר, ועוד באותו היום ימריא לניו יורק, שם יישא למחרת נאום בעצרת הכללית של האו"ם.

מסיבת עיתונאים בבית ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, מרץ 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת נתניהו ואובמה בישראל במרץ השנה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"בדרך לעצור את פרויקט הגרעין ישנם ארבעה צעדים", אמר ראש הממשלה. "הראשון הוא הפסקת כל העשרת האורניום. השני הוא הוצאת כל האורניום מאיראן, השלישי הוא סגירת המתקן בקום והרביעי הוא עצירת המסלול הפלוטוגני. רק כל ארבעת הצעדים יהוו עצירת ממשית של פרויקט הגרעין. עד שיושגו כל ארבעת הצעדים צריך להעצים את הלחץ על איראן ולא להרפות".

נתניהו ציין כי הוא סבור שהאירועים של השבועות האחרונים איששו את ההנחות שעל פיהן פועלים בישראל: "מדינה סוררת שמפתחת או לוקחת לידיה נשק להשמדה המונית עשויה להשתמש בו. רק איום צבאי אמין יכול לאפשר לתהליכים דיפלומטיים להביא לעצירת התחמשות. ישראל חייבת לבצר את כוחה כדי שתהיה תמיד יכולה ונכונה להגן על עצמה כנגד כל איום. אם אין אני לי מי לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דיווח: אירן השלימה התקנת הצנטריפוגות בפורדו. רויטרס
לקראת פיוס עם המערב? מתקן העשרת האורניום בפורדו/רויטרס

העיתון הגרמני "דר-שפיגל" דיווח היום מפי מקורות מודיעיניים כי נשיאה החדש של איראן, חסן רוחאני, מוכן להשבית את מתקן ההעשרה המתקדם בפורדו ולהתיר לגורמים בינלאומיים לפקח על הוצאת הסרכזות מהמקום. בתמורה, כך לפי הדיווח, ידרוש נשיא איראן מארצות הברית ומאירופה להסיר את הסנקציות שפגעו קשות בכלכלה של הרפובליקה האיסלאמית, לבטל את החרם על הנפט האיראני ולאפשר עסקות בינלאומיות על הבנק המרכזי של איראן – פשרה שהציעו המעצמות לאיראן בראשית השנה.

פורדו הוא אחד המתקנים המתקדמים ביותר בתכנית הגרעין האיראנית. מיקומן של הסרכזות בעומק של כ-70 מטרים מתחת לאדמה מעניקה להן חסינות מפצצות חודרות בונקר.

עוד לפי הדיווח, רוחאני צפוי להודיע על פרטי ההצעה, וייתכן כי הדבר יהיה בנאום שיישא בפני העצרת הכללית של האו"ם בשבוע הבא. בשבוע הבא ייוועד בניו יורק שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. לפי הפרסום ב"דר שפיגל", זריף ימסור לידי אשטון את עיקרי התכנית.

עוד בנושא:
שנה ל"נאום הפצצה": איראן מחוזקת והקו האדום נעלם
"רוחאני יסגור המתקן בפורדו תמורת הסרת הסנקציות"
איראן: "מוכנים לבנות אמון עם ארה"ב בנושא הגרעין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully