וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על העסקה הסורית: "בואו נראה אם הם רציניים"

בראיון לתכנית 60 דקות אמר הנשיא האמריקני כי הדבר החשוב ביותר הוא להבטיח שהנשק הכימי "תחת שליטה, לא בשימוש, נלקח מסוריה ונהרס". "אני לא מחפש אחר תירוץ לתקוף"

"אם אני אעשה פרפרזה על דברי רייגן - אנחנו לא רק נותנים אמון, אנחנו גם מוודאים", כך אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה בראיון לתכנית 60 דקות ששודר הלילה (שני) ברשת CBS. אובמה התייחס לעסקה שנרקמת בין ארה"ב לרוסיה לפירוקה של סוריה מארסנל הנשק הכימי שברשותה ואמר כי החשיבות בתכנית היא לוודא שלקהילה הבינלאומית יהיה ביטחון שהנשק הכימי "תחת שליטה, לא בשימוש, נלקח מסוריה ונהרס".

הקרב על סוריה - כותרות אחרונות
ההסכם הסורי: בישראל לא יודעים אם לברך או לקלל
איך בכלל מפרקים נשק כימי, וכמה זמן זה לוקח?
מחקר: יותר ממחצית המורדים - ג’יהאדיסטים וקיצוניים

הנשיא האמריקני ברק אובמה בנאום לאומה בבית הלבן על המשבר בסוריה. רויטרס
"אנחנו לא בוטחים, אנחנו גם מוודאים". אובמה/רויטרס

לדבריו, גם אם יושג הסכם שכזה שיהיה מקובל על ארה"ב, רוסיה ומועצת הביטחון, הדאגה הרצינית שלו היא מבחן התוצאה. "בואו נראה שהם רציניים", הוסיף אובמה, "אבל צריך לוודא שאפשר לאכוף את זה".

בשיחה שהוקלטה לאחר ראיון לאותה התכנית עם נשיא סוריה, בשאר אסד, התייחס אובמה לאיומים שהציג אסד במידה וארה"ב תבחר לתקוף בסוריה. "לאסד אין את היכולת לפגוע בנו בדרך משמעותית", הבהיר אובמה. "לבנות בריתו, כמו איראן וחיזבאללה, יש את האפשרות הזו - אך למודיעין שלנו ברור שהם לא ינסו לפתוח במלחמה איתנו בגלל תקיפה ממוקדת". הנשיא האמריקני אמר כי ברור לו שהשגרירויות האמריקניות באזור תמיד פגיעות למתקפה "ממגוון קבוצות", אך הבהיר: "אנחנו מבינים מהם האיומים ומתייחסים אליהם ברצינות".

"גם בבית שלי לא רוצים עוד פעולה צבאית"

"אני לא מחפש אחר תירוץ לתקוף", הסביר אובמה בראיון. "זה עניין חשוב ואם העם האמריקני לא יהיה מוכן לעמוד מול דבר כה חשוב אני חושב שרבים בעולם יחשבו שאנחנו לא רציניים".

אובמה שב ואמר כי ברור לו שפעולה צבאית לא תביא לפתרון הסכסוך המתמשך בסוריה: "תמיד אמרתי שזה לא סכסוך שאפשר לפתור במבצע צבאי, עלינו לגרום לצדדים להגיע לאיזשהו הסכם, אבל זה אולי הצעד הראשון לדבר שיכול להביא לסוף שפיכת הדמים שמדאיגה אותנו ואת בנות בריתנו". גם לאחר שהאופציה הצבאית הושהתה הבהיר אובמה כי לולא ארה"ב "הייתה רצינית בנוגע לפעולה צבאית", התכנית המשותפת כלל לא הייתה קיימת.

"אם תשאל, אפילו בבית שלי, אם מישהו רוצה עוד פעולה צבאית - התשובה תהיה לא", אמר לאחר שעומת עם חוסר התמיכה בציבור האמריקני לתקיפה. "מה שאני רוצה להשיג זה מטרות מאוד ברורות למתקפה צבאית צרה, שלא תוביל לפלישה רחבה לסוריה או להצבת חיילים. זה לא עיראק, אפגניסטן או אפילו לוב. אני מקווה שאנשים יבינו למה זה כל כך חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully