וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: לא נאפשר לקטלוניה לערוך משאל עם על התנתקות

15.9.2013 / 20:20

כמיליון מתומכי ההתנתקות צעדו ברחובות ברצלונה ויצרו שרשרת אנושית באורך 400 קילומטרים בדרישה להקים מדינה עצמאית. ראש הממשלה ראחוי לנשיא החבל: "פירוק הקשר יגבה מחיר"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי דחה את דרישת מנהיג קטלוניה לאשר משאל עם, שיאפשר לתושבי החבל הצפון-מזרחי להחליט אם ברצונו להתנתק מהמדינה ולהכריז על עצמאות.

חוקת ספרד קובעת כי רק הממשל המרכזי יכול לקבוע משאלי עם. במכתב ששיגר לנשיא קטלוניה ארתור מאס, כתב ראחוי כי "פירוק הקשרים שמאחדים אותנו יגבה מחיר כבד", והוא הציע לו לקיים שיחות כנות. השניים נפגשו בחשאי בחודש אוגוסט, אך ככל הנראה השיחות לא הניבו פרי.

יותר ממיליון בני אדם צעדו ברחובות ברצלונה ביום רביעי וקראו להקים מדינה עצמאית בחבל העשיר-כלכלית. הם הקימו שרשרת אנושית באורך של כ-400 קילומטרים לאורך החבל. לפי סקרי דעת קהל, כמחצית מ-7.5 מיליון תושבי קטלוניה תומכים במפלגות הבדלניות הדורשות להתנתק משאר חבלי ספרד.

מצעד למען עצמאות קטלוניה. ברצלונה, ספטמבר 2013. AP
מפגינים ברחובות ברצלונה, ביום רביעי. שרשרת אנושית באורך 400 ק"מ/AP

גם האיחוד האירופי מבקש לדחות את המהלך, שעשוי לעודד תנועות לאומניות בדלניות אחרות ברחבי באירופה, בהם הפלמים והוולנים בבלגיה. רעיון של פיצול מדינות ליחידות קטנות יותר, ושל התמודדות עם מספר גדול יותר של חברות באיחוד, מרתיע את המחוקקים באיחוד, בפרט במצב שבו יש אתגרים כלכליים עצומים בגוש האירו.

גורמים במטה האיחוד בבריסל העבירו מסרים לנשיאות קטלוניה לפיה אם אכן יגיע יום והיא תצליח להיפרד מספרד, הרי שקבלתה כמדינה חברה באיחוד כלל אינה מובטחת, ותהיה כרוכה בניהול משא ומתן ממושך.

לקריאה נוספת
פרשנות: עצמאות לקטלוניה, אם בכלל - רק ב-2016
הבחירות בקטלוניה: אכזבה ליוזמי ההיפרדות מספרד
הקטלונים דורשים עצמאות: למה שנשלם יותר מסים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully