וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת רשת נגד בכירים באיראן: חמינאי הוצג כרוצח

משה-חי הגיגת

13.9.2013 / 0:26

הממשל החדש באיראן מתאפיין בפתיחות לרשתות החברתיות, מה שאיפשר למתנגדיו חזית נוספת להביע בה את מחאתו: עמודי פייסבוק של בכירי השלטון הושחתו, ייתכן בידי מוג'אהדין ח'לק

בניגוד לאנשי המשטר הקודם, רבים מהשרים בממשלת איראן החדשה פתחו לעצמם דפי פייסבוק וחשבונות טוויטר, ומסתמן שהם מתאפיינים בפתיחות רבה יותר לרשתות החברתיות. בין היתר, איחולי השנה החדשה ליהודים ששיגרו בטוויטר הנשיא חסן רוחאני ושר החוץ ג'וואד זריף, זכו לסיקור רחב ברחבי העולם.

ואולם, ייתכן שכעת הגיע זמן הנקמה, מצד פצחני מחשב (האקרים), שאולי לא ראו בעין יפה את הקידמה הטכנולוגית: אתמול (חמישי) הושחתו כמה מדפי הפייסבוק של בכירי הממשל באיראן ושל סגניו של הנשיא רוחאני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בין היתר, הופצו תמונות אנטי-איראניות בפרופיל הפייסבוק המיוחס לאלהאם אמינזאדה, סגנית הנשיא לענייני חוק ומשפט. על קיר העמוד הופיעו תמונות בגנותו של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי. באחת התמונות נראתה דמותו כבריון שרירי נושא גרזן, כשעל זרועותיו טיפות דם. במקרה אחר הופיע תצלום של שבו צועדים הנשיאים לשעבר רפסנג'אני, אחמינדג'אד וחמינאי, והוצמדה לו הכותרת "שלושה ראשים חלולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

מסתמן שגם אצל בכירה נוספת אירע ניסיון לפגיעה: דוברת משרד החוץ, מרזיה אפחאם, הסירה את העמוד האישי שלה מהפייסבוק, לאחר שהועלו אליה כמה תכנים אנטי-איראניים ביממה האחרונה. לא ברור מדוע המתקפות כוונו דווקא נגד שתי הנשים.

אף ארגון לא לקח על עצמו אחריות למתקפה המקוונת, אך על פי אופי כמה מהתמונות מסתמן שמדובר באנשי אופוזיציה איראנים, שייתכן שחלקם נמנים על המוג'אהדין ח'לק. אנשי הארגון ספגו בשבועות האחרונים מהלומה קשה לאחר מתקפה במחנה אשרף בעיראק, בה נהרגו מעל 50 מאנשי הארגון. את המתקפה מייחסים אנשי המוג'אהדין ח'לק להשפעה האיראנית על הממשל העיראקי.

(עדכון ראשון 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully