וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אישה ראשונה בממשלת רוחאני - סגנית הנשיא

משה-חי הגיגת

11.8.2013 / 19:48

ד"ר אלהם אמינזאדה, בעלת תואר מאוניברסיטת גלזגו, מונתה לסגנית נשיא איראן לענייני משפט. סגן נוסף יפקח על ענייני תכנון וביקורת. מחר יתכנס הפרלמנט לאשר את מינויי השרים

נשיא איראן, חסן רוחאני, הודיע על מינוי אישה ראשונה לממשלתו החדשה. ד"ר אלהם אמינזאדה, שלמדה באוניברסיטת גלזגו, תשמש כסגנית הנשיא וכעוזרתו לענייני משפט.

בכתב המינוי, בירך הערב (ראשון) רוחאני את אמינזאדה על התפקיד, ואמר: "בהתבסס על יכולותיך המדעיות והמשפטיות, על עברך החוקתי ועל המוסריות שלך, אני ממנה אותך לעוזרת לענייני משפט של נשיא הרפובליקה האיסלאמית". בעבר שימשו כמה נשים בתפקיד זה.

במקביל, הודיע רוחאני על מינויו של מוחמד באקר נובאחת לתפקיד סגן הנשיא לענייני תכנון וביקורת בנושאים אסטרטגיים. שני המינויים, בניגוד למינויים של שרי הממשלה באיראן, אינם דרושים את אישור חברי הפרלמנט (המג'לס), והם נכנסים לתוקף באופן אוטומטי.

נשיא איראן חסן רוחאני. טהרן, אוגוסט 2013. AP
הבטיח נשים בממשלתו, וקיים. נשיא איראן, חסן רוחאני/AP

לפי דיווחים מאיראן, המנהיג העליון עלי חמינאי הטיל וטו על כמה מהמינויים הראשונים של חמינאי, בהם שרים שהוצעו לתפקידים במשרדים החשובים ביותר. זאת, בשל קשריהם לנשיא הרפורמיסטי מוחמד חאתמי. לבסוף הוחלט על מינוי מחמוד עלווי לשר המודיעין ועל מינוי עלי ג'נתי לשר התרבות וההכוונה הפוליטית.

ג'נתי, שהיה שגריר איראן בכווית, הוא בנו של האייתוללה השמרן אחמד ג'נתי, העומד בראש מועצת שומרי החוקה וחבר במועצת המומחים. ג'נתי האב נודע כאחד מתומכיו הבולטים של אחמדינג'אד, אך בנו נחשב מתון יותר ומקורב לנשיא לשעבר עלי אכבר רפסנג'אני.

מחר צפוי להתכנס הפרלמנט כדי לאשר את השרים החדשים. המועמד לשר החוץ הוא הדיפלומט הוותיק מוחמד ג'וואד זריף. מינויו, אם יאושר, צפוי לעורר תקווה בקרב מדינות המערב לשיפור היחסים עם הרפובליקה האיסלאמית, ומסמל נכונות חלקית מצד המנהיגות בטהרן לקשר כלשהו עם המערב. זריף דובר אנגלית שוטפת, שירת חמש שנים כשגריר איראן באו"ם וייצג את ארצו במגעים עם המערב על תכנית הגרעין.


נשיא חדש באיראן - לקריאה נוספת
חזונו של רוחאני: ננהג במתינות כדי להסיר את הסנקציות
רוחאני אחרי השבעתו: נחושים לפתור את משבר הגרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully