וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות מוגברת: יום כיפור וחג נוצרי באותו היום

12.9.2013 / 18:37

לראשונה מאז קום המדינה יחול יום כיפור באותו יום בו הנוצרים הקתולים מציינים את חג הצלב, בו הם נוהגים להבעיר מדורות ולירות זיקוקים. המשטרה תתפרש בערים המעורבות

לראשונה בתולדות המדינה יחולו יום הכיפורים וחג תפארת הצלב הנוצרי יחד, בשבת הקרובה. לאור זאת, פנו בימים האחרונים קציני משטרה במחוזות השונים למנהיגי הדתות השונות וקראו להם לנהוג באופן אחראי. במשטרה חוששים מחיכוכים, ונושאים עיניהם לערים המעורבות, בהן אוכלוסיה נוצרית קתולית גדולה יחסית. עם זאת, גורמים שם מציינים שהגיעו להסכמות וכי צופים חג שקט מהבחינה הזאת.

חג הצלב מסמל כמה אירועים היסטוריים בתולדות הנצרות וישראל, ביניהם בניית כנסיית הקבר בירושלים, והוא מצוין על ידי הקתולים ב-14 בספטמבר. חברי הכנסייה האורתודוקסית מציינים אותו ב-27 בחודש. בין מנהגיו של החג הנוצרי - הבערת מדורות, ביצוע הקפות עם צלב ואף שימוש בזיקוקים. השנה, כאמור, יתקיים החג במקביל ליום הכיפורים. בין הערים בהן קהילה נוצרית-קתולית גדולה נמנות חיפה, נצרת וירושלים. ביפו קהילה קתולית קטנה, המונה בין 250 ל-300 מאמינים בלבד. זאת לעומת הקהילה האורתודוקסית, המונה כ-5,000 בני אדם.

במשטרה זוכרים היטב את המהומות שפרצו בעכו ביום הכיפורים בשנת 2008, בעקבות כניסתו של תושב העיר העתיקה במהלך החג עם רכבו לאזור בעיר, אשר רוב התושבים בו יהודים. הדבר הצית עימותים בהשתתפות מאות תושבים, במהלכם הוצתו וניזוקו עשרות כלי רכב וחנויות. המשטרה ספגה אז ביקורת על התנהלותה, שלא הצליחה להשיב את הסדר.

סוף שבוע רגיש במיוחד

"אנחנו מפיקים לקחים משנים קודמות", ציין גורם בכיר במשטרה. "זאת על מנת לאפשר לבני כל הדתות לפעול על פי אמונתם. סוף השבוע הקרוב הוא רגיש במיוחד, בשל שני החגים המצוינים במקביל. בימים האחרונים קיימנו הידברות עם נציגי העדות השונות, ביניהם רבנים וכמרים. בכל האזורים הגענו להבנות, שהכותרת שלהן היא לכבד את החג. המיסות והתהלוכות יתקיימו ביום ראשון. עם זאת, אירועים לא תמיד מתחילים לפי מודיעין – ואנחנו ערוכים".

למרות ההבנות במשטרה לא לוקחים סיכונים ושוטרים ומתנדבים יהיו פרוסים במוקדים הללו בכוחות מתוגברים, במיוחד בשכונות שבהן ישנם בתי כנסת בקרבת כנסיות. לקראת החג, הורה המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו, על היערכות מוגברת ודריכות גבוהה בריכוזי הערים המעורבות ובמוקדי החיכוך הרגישים. בין היתר מצפים במשטרה גם לתפילות יום השישי מחר, לצד תפילות לקראת יום הכיפורים בהר הבית. לצד זאת נערכים כמו בכל שנה כדי למנוע תופעות שחוזרות על עצמן במהלך יום הכיפורים, בין היתר של ידויי אבנים על כלי רכב ומרוצי מכוניות בצירים הראשיים.

לקריאה נוספת:
הרמטכ”ל גנץ: מלחמת יום הכיפורים הייתה ניצחון כביר
לסובב את התרנגול ולהישאר (איתו) חי
פירון: מבין את זעם ההורים על החופש אחרי כיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully