וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירון: מבין את זעם ההורים על החופש אחרי כיפור

11.9.2013 / 12:30

חופשה בת שלושה ימים בין יום כיפור לסוכות הכעיסה הורים לתלמידים רבים, שהציפו את עמוד הפייסבוק של שר החינוך. השר השיב: "אתם צודקים. אני מתחייב לשנות - זה ייקח זמן"

כאילו לא היה די בחופשת הקיץ הארוכה, או בחופשות ראש השנה, יום הכיפורים או סוכות – מבנה שנת הלימודים החדשה של משרד החינוך זימן להורים חופשה בת שלושה ימים בין יום הכיפורים לחג הסוכות. ההורים הזועמים הציפו את עמוד הפייסבוק של שר החינוך, שי פירון, שמצדו מיהר להגיב, גם על הקיר – ולהסכים עם ההורים.

"ילדים חזרו מחופש גדול של כמעט חודשיים, וישר יוצאים לחופשות החגים. אני לא מבין מדוע ילדים צריכים לצאת שלושה ימים לפני ערב סוכות לחופש?", כתב אחד הגולשים. "אני מבין שקיצצתם שלושה ימים בחופש הגדול, אבל למה אנחנו בתור הורים צריכים לסבול מזה? הכוונה לסבול כי הרי ההורים לא בחופש, מה אנחנו אמורים לעשות עם הילדים שלושה ימים לפני ערב חג? לדעתי זה אחד הדברים שאתה ומשרדך תצטרכו לתת עליו את הדעת".

שי פירון שר החינוך פותח את שנת הלימודים בישיבה שבה היה רב. דרור עינב
ההורים תקפו אותו, והוא מסכים איתם. שי פירון/דרור עינב

גולשת אחרת כתבה: "כמי שכל כך יקר לו החינוך ומשתדל לראות היכן ניתן לשפר, אתה בטח מבין כמה החופשות האלו בתחילת השנה מפריעות להתחלה טובה. אולי הגיע הזמן שלא רק החגים יקבעו לפי התאריך העברי אלא גם החופשות?".

איך נוצרה חופשה בין כיפור לסוכות?

השר, מצדו, צידד במבקריו. "אתם צודקים", כתב פירון. "צריך להתאים את ימי החופשה לימי התעסוקה ואני מתחייב לעשות שינויים בנושא. אבל, זה לוקח זמן. לא הרבה, מבטיח לכם. השינויים צריכים לבוא מתוך הבנה והסכמה. יש ארגוני מורים, יש הסכמים. צריך לשנות בלי לרמוס את זכויות המורים. משהו בחלוקה של החופשים לא ראוי. זו איננה רק החלטה של שר. זה מו"מ, ומספר רב של גורמים שותפים: ארגוני מורים, שלטון מקומי, משרד הכלכלה. אבל לא אתחמק. רשמו לפניכם: זה ייקח זמן, זה יקרה בשלבים, אבל אני מתחייב".

נושא החופשות עלה על הפרק בפעם האחרונה כאשר התרעמו ההורים על חופשת ל"ג בעומר הארוכה. הדבר עורר דיון ציבורי בעקבותיו התחייב המשרד להקים ועדה שתבחן לעומק את הנושא ותבחן חלופות אפשריות. עם זאת, לדברי גורמים במשרד, הוועדה עדיין לא החלה את עבודתה והנושא לא היה על הפרק.

לנושא החופשות התייחס גם קודמו בתפקיד של פירון, שר הפנים גדעון סער, שביקש לקצר את החופש הגדול. בקיץ 2011 הודיע סער על שינוי בלוח החופשות כאשר קיצר את החופש הגדול משנת הלימודים תשע"ב, כדי ליצור רצף לימודי משמעותי מתחילת שנת הלימודים ועד חגי תשרי. ההחלטה על מבנה שנת הלימודים החדש נעשתה בהתאם להמלצות הוועדה לבחינת מבנה שנת הלימודים בראשות שמואל סלבין. על פי ההחלטה, חופשת הקיץ קוצרה בחמישה ימים, ובמקומם נוספו בימי החופשה של בין יום הכיפורים לחג הסוכות (שלושה ימי חופשה – "גשר"), חופשת החנוכה הוקדמה ביום אחד וחופשת הפסח הוקדמה גם היא ביום אחד.

לקריאה נוספת
הצעה: חופשות נפרדות לתלמידי היסודי והתיכוניים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully