וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: חופשות נפרדות לתלמידי היסודי והתיכוניים

29.4.2013 / 9:21

שר החינוך הבהיר כי ההצעה לקיצור שבוע הלימודים היא רק אחת מהאפשרויות שנבדקות. לפי הצעה נוספת תיווצר הפרדה בין לוח החופשות של בתי הספר היסודיים לזו של העל-יסודיים

ועדה שהקים שר החינוך, הרב שי פירון, לבחינת לוח החופשות של תלמידי בתי הספר יחד עם מנכ"לית המשרד, דלית שטאובר, תחל היום (שני) את עבודתה. חברי הוועדה, המורכבת מנציגי מורים, הורים ותלמידים, צפויים לבחון שינוי בלוח חופשות התלמידים ואף קיצור ימי החופשה לאור ביקורת שהתעוררה בקרב הורים בעקבות חופשת ל"ג בעומר הנמשכת יומיים.

אחת ההצעות שיועלו לדיון היא יצירת הפרדה בין לוח החופשות של תלמידי בתי הספר היסודיים לבין לוח החופשות של תלמידי העל-יסודיים. על פי ההצעה, לוח החופשות בבתי הספר היסודיים יעבור שינוי כך שיותאם לימי החופשה של הורי התלמידים, בעוד לוח החופשות של בתי הספר התיכון יישאר כפי שהוא. הצעה ברוח זו מקדמת מועצת התלמידים הארצית. ההצעה להפריד בין ימי החופשה נובעת מהצורך הקיים של הורים רבים לתלמידים בבתי ספר יסודיים למצוא להם תעסוקה וחלופה במהלך ימי החופש. כמו כן, במרבית בתי הספר העל-יסודיים לא מתקיימים לימודים בימי שישי, כך שהיוזמה לקצר את משך שבוע הלימודים אינה רלוונטית לגביהם.

יום הראשון ללימודים בשער הנגב, אוגוסט 2012. דייב בוימוביץ'
הפרדה בין תלמידי היסודי לבין העל-יסודי?/דייב בוימוביץ'

אמש פורסמה הצעה נוספת לשינוי לוח החופשות, שגיבשו חברי ארגון "הורים עובדים למען שינוי", לפיה שבוע הלימודים בבתי הספר יקוצר לחמישה ימים, על חשבון קיצור ימי החופשות בחגים. הארגון, השואף להעמיק את מעורבות ההורים בחינוך ילדיהם, קורא לקצר את חופשת הקיץ בשלושה שבועות ולדחות את תחילתה בשבועיים. כמו כן מציעים חברי הארגון לקצר את משך ימי החופשה בסוכות, בחנוכה ובפסח.

פירון: "שינויים לא נעשים בחופזה"

אתמול הבהיר השר פירון בעמוד הפייסבוק שלו כי הוועדה טרם החלה את עבודתה וההצעה שהועלתה הינה אפשרות שנבחנת. השר פירון ציין כי הוא שקל לבטל את הלימודים בחמישה ימי שישי בלבד, כדי להשלים למורים את ימי החופש שנלקחו מהם במסגרת קיצור החופש הגדול. אמש כתב פירון בעמוד הפייסבוק שלו כי "כל מה שהצעתי היה לבדוק האם אי אפשר להחזיר את חמשת הימים הללו באמצעות ימי שישי. זהו. חמישה ימי חופשה בשישי יחזירו את ימי החופשה, בשעה שרוב ההורים לא עובדים ביום זה". פירון הדגיש כי "לא מדובר בקיצור החופש, לא שינוי מבנה שנת הלימודים. על כל אלה יש לדון בתשומת לב ראויה, לאט, עם הורים ומורים. ברור לי שמשהו כאן קורא לשינוי, אבל שינויים כאלה לא נעשים בחופזה". לדבריו, "למען ההגינות, חשוב להדגיש שמספר ימי החופשה בישראל אינו שונה מהמקובל בעולם. השוני הוא - כאמור - בחוסר ההלימה שבין ימי החופשה של ההורים לאלה של התלמידים. את הפער הזה צריך לצמצם – בהסכמה".

בתגובה לפרסומים אמש נמסר ממשרד החינוך כי "השר פירון הנחה את מנכ"לית המשרד לקיים עוד השבוע דיון בנושא בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים שמטרתו להתאים ככל שניתן את לוח החופשות של תלמידי ישראל ללוח החופשות של ההורים. כל החלופות ייבחנו במסגרת הדיונים בנושא". כמו כן נמסר כי השר ביקש להגיש לו המלצות תוך חודש על מנת ששנת הלימודים התשע"ד תיפתח עם לוח חופשות מעודכן. "יובהר כי אין ביוזמה כדי לשנות את המספר הכולל של ימי הלימודים וימי החופשה במערכת החינוך בישראל. מספר ימים אלה דומה למקובל בעולם והם מעוגנים בהסכמי שכר בין המדינה למורים".

מארגון ההורים נמסר כי "בימים האחרונים קיימנו סבב שיחות וקיבלנו מאות פניות והמלצות של הורים ברחבי הארץ. הורים רבים שמחו על החלטת השר לפתוח נושא זה לדיון ובטוחים שצמצום הפער בין ימי החופש בבתי הספר לימי החופש במשק - הכרחי. חשוב שהמורים לא ייפגעו ממהלך שכזה. לכן, נקפיד שהמהלך יהיה משותף - להורים והמורים - גם יחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

לקריאה נוספת:
שר החינוך פועל לשינוי לוח החופשות בבתי הספר

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully