וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: 3 נהרגו, והתיק "שכב" בפרקליטות חמש שנים

גלעד גרוסמן

11.9.2013 / 15:23

כבר לפני חמש שנים הצביעה חקירת המשטרה על נהג שגרם למותם של שלושה בני אדם בתאונת דרכים. רק אתמול, לאחר שהתגלה שהתיק עדין בפרקליטות, הוגש האישום. הפרקליטות: תקלה

בנובמבר 2005 נהרגו שלושה בני אדם בתאונת דרכים קטלנית בכביש 6 ושניים נפצעו. התאונה הקשה התרחשה לאחר ששני רכבים קיימו מרוץ במהירות מופרזת לאורך 40 קילומטרים. כנגד אחד הנוסעים הוגש כתב אישום בגין הריגה, לאחר שהודה שנהג ברכב שגרם לתאונה. כעבור כשנתיים בוטל האישום נגדו, לאחר שהתברר כי אדם אחר הוא שנהג ברכב. אותו אדם הוקלט בחקירת המשטרה כמודה בכך, ובעקבות זאת עלה חשד שבני משפחתם של השניים היו מעורבים בשיבוש החקירה. אולם, למרות חומרת האירוע והחשדות הנלווים, רק אתמול (שלישי), כשמונה שנים לאחר התאונה ולמעלה מחמש שנים לאחר שהסתיימה חקירת המשטרה השנייה, הגישה הפרקליטות כתב אישום חדש.

על פי כתב האישום שהוגש אתמול לבית המשפט המחוזי בלוד נגד היסאם אבו חרמה, בן 28 מרהט, ב-10 בנובמבר 2005 הוא נהג ברכב מסחרי בכביש 6, כששלושה נוסעים עמו. אבו חרמה ואדם בשם אחמד אל-ולאידה, שנהג ברכב שני, התחרו ביניהם לאורך למעלה מ-40 קילומטרים בין מחלף עירון למחלף קסם, תוך שהם נוסעים במהירות מופרזת ובצורה פרועה.

לטענת הפרקליטות, כאשר הגיעו השניים דרומית למחלף קסם, עקף אל-ולאידה ג'יפ שנסע בנתיב הימני בכביש. אבו חרמה ירד לשול הימני ועקף במהירות שני רכבים, לאחר מכן חזר לכביש וסטה בחדות לתוך הנתיב השמאלי ופגע ברכבו של אל-ולאידה. האחרון איבד שליטה על רכבו, שהתהפך מספר פעמים עד שלבסוף נעצר לאחר כמאה מטרים בשול הימני של נתיב הנסיעה הנגדי. אל-ולאידה, שלא היה חגור נזרק מהרכב ומת במקום. אבו חרמה, נטען בכתב האישום, איבד אף הוא שליטה על מכוניתו, שהתהפכה מספר פעמים. שניים מנוסעי הרכב נהרגו, בעוד אבו רחמה ונוסע נוסף, מוחמד אבו רחמה, נפצעו.

התיק "שכב" בארגזים במשך למעלה מ-5 שנים

כאמור, כתב האישום הזה הינו השני בפרשה - מספר חודשים לאחר התאונה הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד הפצוע השני בתאונה, מוחמד אבו רחמה, לאחר שסיפר לחוקרים כי הוא זה שנהג ברכב. אולם, לאחר הגשת כתב האישום שינה אבו רחמה את גרסתו, וטען כי היה זה היסאם שנהג. הוא אף סיפק לשוטרים הקלטה, בה מודה היסאם שהוא זה נהג. בעקבות זאת זומן היסאם לחקירה נוספת, ובמהלך עימות בין השניים הודה שהוא זה שנהג ברכב. בתחילת 2008 נסגר תיק החקירה נגד מוחמד, והממצאים החדשים הועברו לפרקליטות. במקביל נפתחה חקירה בדבר הודאת השווא הראשונית של מוחמד.

בעוד שהחקירה סביב שיבוש הליכי החקירה נמשכה, התיק "שכב" בפרקליטות במשך כחמש שנים מבלי שהוגש כתב אישום נגד היסאם, שעל פי חקירת המשטרה הרג שלושה בני אדם בתאונה. רק לאחרונה, בעקבות פנייה שנעשתה אל הפרקליטות במסגרת הליך אזרחי הקשור לתאונה, בבקשה לקבל חומרים מהחקירה, התברר לגורמים שונים בפרקליטות מחוז מרכז כי טרם הוגש כתב אישום וכי התיק עדיין יושב אצלם. רק אז, החלו העניינים לתפוס תאוצה והוגש כתב האישום. במקביל ממשיכים בפרקליטות לבחון האם יש מקום להגיש כתבי אישום בגין הדחת עד ושיבוש חקירה נגד מעורבים נוספים.

אילוסטרציה. אורי לנץ
"בשל תקלה, הנבדקת על ידינו, לא קודם הטיפול בתיק בקצב ראוי"/אורי לנץ

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי לאחר שמוחמד אבו חרמה שינה את גרסתו, "בוצעה חקירה מחודשת ובדיקה יסודית של הטענות העובדתיות, שהעלתה התלבטויות משפטיות לא מעטות. לאחר גיבוש חומר הראיות החדש הוחלט על חזרה מכתב אישום כנגד הנאשם המקורי. יצוין כי נוכח מהלך הדברים לעיל, החקירה הפלילית הניבה חשדות גם בגין שיבוש מהלכי משפט כנגד מספר מעורבים והסתעפה גם לבירור חשדות אלה".

עם זאת, גם בפרקליטות מודים שמשך הטיפול בתיק אינו מתקבל על הדעת. "בשל תקלה, הנבדקת על ידינו, לא קודם הטיפול בתיק בקצב ראוי", נמסר בתגובה, "לפני כחודש וחצי נשלחה לנאשם הודעה על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע. משלא נענתה ההזמנה, הוגש אתמול כתב האישום".

לקריאה נוספת:
רצחו וירשו: הורים מתעללים מקבלים כספי הפיצויים
אתגרי שרת המשפטים: "טיפול שורש" לסחבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully