וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה מוכן להקל בסנקציות על איראן

עיתון אל-חיאת הלונדוני מדווח כי הנשיא האמריקני העביר מסר בערוץ חשאי לטהראן לפיו וושינגטון מעוניינת לפתוח דף חדש ביחסים בין המדינות לקראת סבב שיחות גרעין נוסף

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

גורמים דיפלומטיים המוגדרים "יודעי דבר" אמרו לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שלח מסר להנהגה האיראנית שלפיו וושינגטון מעוניינת לפתוח דף חדש ביחסים בין המדינות. לפי המקורות, אובמה הביע נכונות להקל בסנקציות הכלכליות על איראן ולקדם את המשא ומתן בנוגע לתכנית הגרעין. עוד נמסר כי המסר הועבר לאיראן דרך סולטאן עומאן, קאבוס בן סעיד, וכי הוא בא על רקע עליית רוחאני לשלטון באיראן.

מן הצד השני, סוכנות הידיעות "מהר" הפרסית דיווחה שנשיא איראן, חסן רוחאני, ציין ששיחות בנושא הגרעין עם המעצמות יחלו בשולי העצרת הכללית של האו"ם, שתתקיים בניו יורק בעוד כשבועיים. עם זאת, הנשיא הדגיש שהרפובליקה האיסלאמית לא מוכנה לפסוע לכיוון של ויתורים "כהוא זה" - כלומר, בכוונתה להמשיך ולפתח את תכנית הגרעין.

רוחאני, הנתפס במערב כנשיא מתון, בעיקר ביחס לקודמו מחמוד אחמדינג'אד, הוסיף כי יש לנסות ולפתור את המחלוקות בסוגיית הגרעין "בהיגיון". רוחאני התייחס לסנקציות המוטלות על כלכלת איראן והדגיש כי הפעלת לחץ על העם האיראני תתברר כחסרת תועלת. כמו כן הוא ציין כי ממשלתו מוכנה לקיים משא ומתן המבוסס על אינטרסים משותפים ועל כבוד הדדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully