וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: שרידי נגיף הפוליו התגלו בירושלים

בעיצומו של מבצע החיסון הארצי, הודיע משרד הבריאות כי הנגיף התגלה במרכז טיהור שפכים בבירה. "זה מצביע על כך שטרם התגברנו על הנגיף ומדגיש את הצורך המידי בהשלמת החיסון"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד

צפו: הנשיא ושרת הבריאות מסיירים בדרום לאחר תחילת מבצע החיסון, בחודש שעבר

לאחר ששרידי פוליו התגלו בכמה ערים בדרום הארץ ובאזור השרון, משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי פוליו פראי התגלה לראשונה גם במרכז טיהור שפכים בירושלים. "ממצא זה מצביע על כך שטרם התגברנו על הנגיף ומדגיש את הצורך המידי בהשלמת החיסון לפוליו", נמסר ממשרד הבריאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילד מקבל את החיסון בדרום הארץ בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר יצא משרד הבריאות במבצע החיסון הארצי "רק שתי טיפות", במסגרתו חוסנו עד כה מאות אלפי ילדים אשר נולדו לאחר 1 בינואר 2004. עם זאת, למרות מאמצי משרד הבריאות למגר את נגיף הפוליו שהתגלה בישראל - הנגיף, העלול לגרום לשיתוק, ממשיך להתפשט. לפני כשבועיים התקבלו תוצאות בדיקה שערכו עובדי משרד הבריאות במרכז טיהור שפכים עירון, באזור ואדי ערה, המעידים כי שרידי הנגיף נמצאים במערכת הביוב האזורית. ממשרד הבריאות נמסר אז כי הדגימה התבצעה לפני תחילת המבצע.

עם תחילת שנת הלימודים תשע"ד בבתי הספר והגנים, פרסם משרד הבריאות הנחיות להורי התלמידים וכן למורים, באשר לחיסון הילדים בנגיף החי-מוחלש וחשיפתם לילדים ומבוגרים בעלי מערכת חיסונית חלשה. לפי הנחיות המשרד, אין לחסן תלמיד אם הוא או קרוב משפחתו המתגורר עמו באותו בית סובלים מדיכוי חיסוני. מרבית התלמידים הסובלים מדיכוי חיסוני רשאים להשתתף במסגרות החינוכיות בבתי הספר והגנים, בעוד ילדים החולים בסרטן הדם (לוקמיה), במחלת סרטן אחרת או שעברו השתלת מח-עצם, יכולים להשתתף בפעילויות בבתי הספר והגנים אם קיבלו בעבר לפחות שלוש מנות של חיסון מומת. בהנחיית המשרד נכתב כי על ההורים לפנות לרופא המטפל בילדיהם כדי לוודא זאת.

עוד בנושא
הפוליו מתפשט צפונה: שרידי הנגיף התגלו בעירון
כך הונחו בתי הספר להתמודד עם מבצע חיסוני הפוליו
בכירי הרבנים: לחסן את הילדים נגד הפוליו

  • עוד באותו נושא:
  • פוליו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully