וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליו מתפשט צפונה: שרידי הנגיף התגלו בעירון

קרוב לחצי מיליון ילדים שהחלו את שנת הלימודים חוסנו נגד הנגיף העלול לגרום לשיתוק. ילדים בעלי מערכת חיסונית חלשה נותרו בבית: "בתי לא תשוב לבית הספר עד חודש ינואר"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד

למרות מאמצי משרד הבריאות למגר את נגיף הפוליו שהתגלה בישראל - הנגיף, העלול לגרום לשיתוק, ממשיך להתפשט. היום (שלישי) התקבלו תוצאות בדיקה שערכו עובדי משרד הבריאות במרכז טיהור שפכים עירון, באזור ואדי ערה, המעידים כי שרידי הנגיף נמצאים במערכת הביוב האזורית. ממשרד הבריאות נמסר כי הדגימה התבצעה לפני תחילת מבצע החיסון הארצי "רק שתי טיפות" שבו חוסנו נכון לאתמול 465 אלף ילדים אשר נולדו לאחר 1 בינואר 2004.

נשיא המדינה שמעון פרס בטיפת חלב בירושלים במבצע חיסון הפוליו, אוגוסט 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא שמעון פרס בטיפת חלב בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עם תחילת שנת הלימודים התשע"ד בבתי הספר והגנים, פרסם משרד הבריאות הנחיות להורי התלמידים וכן למורים, באשר לחיסון הילדים בנגיף החי-מוחלש וחשיפתם לילדים ומבוגרים בעלי מערכת חיסונית חלשה. יעל אליהו, אם לילדה בת תשע הסובלת מסרטן הדם, עוררה בשבוע שעבר דיון ציבורי בנושא הטיפול בילדים הסובלים ממערכת חיסונית חלשה, בעקבות פוסט שהעלתה בעמוד הפייסבוק שלה בנושא. "היום הבת שלי נשארה בבית, צופה בטלוויזיה בעוד חבריה הלכו לבית הספר", אמרה אליהו לוואלה! חדשות, והוסיפה: "נכון לעכשיו היא צריכה להישאר בבית עד אמצע ינואר, בגלל מבצע החיסונים נגד נגיף הפוליו".

לדבריה, היא וכן הורים ל-400 ילדים נוספים בישראל הסובלים ממערכת חיסונית חלשה, מקווים שמבצע החיסונים שיזם משרד הבריאות יסתיים מוקדם מהמתוכנן. "במקרה כזה נוכל לספור שישה שבועות ולאפשר לה ללכת לבית הספר. זו התקווה שלנו עכשיו", סיפרה. עד שתחזור ללימודים, בתה של אליהו תלמד עם מורה מבית הספר שתגיע פעמיים בשבוע לביתה. כיוון שבתה בת החמש של אליהו הלכה היום לגן, היא ובעלה הנחו אותה לא לבוא במגע קרוב מדי עם ילדים אחרים, כדי למנוע הדבקה של הנגיף. "אני מאוד מקווה שבגן יקפידו על כללי ההיגיינה והכל יעבור בשלום. הרי מדובר בילדים בני חמש שמשחקים ביחד", אמרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הורים המגיעים עם ילדיהם לטיפת חלב לקבל חיסון נגד פוליו בקלנסווה. אוגוסט 2013. שלומי גבאי
מתחסנים נגד פוליו גם בקלנסווה/שלומי גבאי

לפי הנחיות המשרד, אין לחסן תלמיד אם הוא או קרוב משפחתו המתגורר עמו באותו בית סובלים מדיכוי חיסוני. מרבית התלמידים הסובלים מדיכוי חיסוני רשאים להשתתף במסגרות החינוכיות בבתי הספר והגנים, בעוד ילדים החולים בסרטן הדם (לוקמיה), במחלת סרטן אחרת או שעברו השתלת מח-עצם, יכולים להשתתף בפעילויות בבתי הספר והגנים אם קיבלו בעבר לפחות שלוש מנות של חיסון מומת. בהנחיית המשרד נכתב כי על ההורים לפנות לרופא המטפל בילדיהם כדי לוודא זאת.

לפי נתוני משרד הבריאות, נכון לאתמול חוסנו בטיפות החלב של מחוז דרום, שבו התגלו לראשונה שרידים של הנגיף, 73,375 מתוך 130,918 ילדים. במחוז ירושלים חוסנו רק 7.5% מתוך 246,455 ילדים שאמורים להתחסן, ואילו במחוז תל אביב חוסנו 30,983 ילדים מתוך 186,859 ילדים. במחוזות חיפה ואשקלון חוסנו 59,850 ו-29,042 ילדים בהתאמה ובמחוז צפון חוסנו 113,851 ילדים.

לקריאה נוספת:
אם לילדה חולת סרטן: חיסון הפוליו מסכן אותה
בכירי הרבנים: לחסן את הילדים נגד הפוליו
מבצע חיסון הפוליו יימשך: בג"ץ דחה בקשה להפסיקו

  • עוד באותו נושא:
  • פוליו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully