וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מאה שנים במסתור: יצירה של ואן גוך נחשפה

ציור הנוף נחשב במשך שנים רבות לזיוף אך לאחר מחקר מעמיק הסיק המוזיאון שנושא את שמו של האמן ההולנדי כי מדובר בדבר האמיתי. ומה חשב ואן גוך עצמו על היצירה?

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ציור של נוף צרפתי פסטורלי הסתתר בעליית גג מאה שלמה, הרחק מעייני הציבור. במשך כל הזמן הזה, נחשב הציור לזיוף. היום (שני) חשף מוזיאון ואן גוך כי האמן ההולנדי הוא שצייר את היצירה. ואן גוך צייר את "שקיעה במונמאז'ור", עצי אלון וחורבה רחוקה שטופה באור השמש השוקעת, בשנת 1888, עת גר בארל שבדרום צרפת.

ציור של אן גוך נחשף לראשונה 120 שנה לאחר מותו. רויטרס
ציור של אן גוך נחשף לראשונה 120 שנה לאחר מותו/רויטרס

היצירה, בבעלותו של אספן פרטי, תוצג במוזיאון ואן גוך באמסטרדם החל מהחודש הקרוב למשך שנה. מנהל המוזיאון, אקסל רויגר, תיאר את גילוי היצירה כחוויה של "פעם בחיים". הוא סיפא כי הציור הוא מהתקופה המפורסמת ביותר בקריירה של ואן גוך, מתקופתו בארל, כשהוא פעל בדרום צרפת, בפרובאנס. "רק כדי לספק לכם קצת הקשר", אמר רויגר, "זו התקופה שבה הוא צייר גם את 'החמניות', 'הבית הצהוב', 'חדר השינה', חלק מיצירותיו המפורסמות ביותר".

כשבעל היצירה פנה אל המוזיאון בשנת 1991 לקבל חוות דעת, נמסר לו כי הציור הוא זיוף. אך תודות למחקר חדש, שכלל ניתוח פיגמנטים של הצבע, שינוי הגוון שלהם וכן מכתבים שכתב ואן גוך, השתנתה השקפת המוזיאון. במכתב שמוען לאחיו תיאו ב-5 ביולי 1888, תיאר וינסנט תמונה שצייר יום קודם לכן, אך הביע את אכזבתו מהתוצאה הסופית וכתב: "זה הרבה פחות ממה שקיוויתי שזה יהיה".

ספר חדש: ואן גוך לא התאבד, אלא נורה בשוגג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully