וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר חדש: ואן גוך לא התאבד, אלא נורה בשוגג

לפי ספרו של ההיסטוריון ההיסטוריון סטיבן נאפייה, האמן ההולנדי הידוע, שמת בצרפת ב-1890, נורה בטעות על ידי שני נערים עמם נהג לשתות, וקיבל על עצמו את האחריות כדי להגן עליהם

אחד המיתוסים הגדולים של עולם האמנות אינו נכון - כך טוען ספר חדש, הגורס כי הצייר ההולנדי וינסנט ואן גוך, מהאמנים הגדולים בהיסטוריה, לא שם קץ לחייו כפי שהיה מקובל להניח עד עתה, אלא נורה בשוגג על ידי שני נערים שהכיר, בגלל תקלה ברובה שלהם.

ואן גוך, שסבל במשך רוב חייו מדיכאון ובעיות נפשיות נוספות שהובילו אותו בין היתר לכרות את אוזנו, מת ב-1890 בעיר אובר-סור-אויז בצרפת, בגיל 37. לפי האמונה הרווחת, הוא ירה בעצמו בשדה חיטה ופצע את עצמו קשה, אך הצליח לאחר מכן לשוב לאכסניית "אוברז' ראבו" בה התאכסן, שם מת.

אולם לטענת מחבר הספר, ההיסטוריון סטיבן נאפייה, השתלשלות האירועים בפועל הייתה שונה בתכלית - והיא מתוארת בספרו החדש, שנכתב בתום עשר שנות עבודה של יותר מ-20 חוקרים, שבחנו אלפי מכתבים של ואן גוך וכתבים אחרים, וגיבשו בסיס מידע שבו 28,000 מסמכים.

"די ברור לנו, שהוא לא הלך לאותו שדה חיטה במטרה לירות בעצמו", קבע השבוע נאפייה בראיון ל-BBC. "התפישה המקובלת של מה שקרה שם, היא שהוא נורה בטעות על ידי שני נערים, והחליט לקבל על עצמו את האחריות למעשה כדי להגן עליהם". לדבריו, ההיסטוריון הידוע ג'ון רוואלד הגיע גם הוא למסקנה הזו כשביקר בעיירה בשנות ה-30, וגילה עובדות נוספות שתמכו בה. אחת ההוכחות המשמעותיות ביותר לגרסה הזו היא הזווית האלכסונית שבה חדר הכדור לגופו, ולא זווית ישרה כמצופה מהתאבדות.

"שני הילדים האלו, שאחד מהם לבש תלבושת קאובוי ושיחק עם אקדח תקול, נהגו לשתות עם ואן גוך מדי יום בשעה הזו", מוסיף נאפייה. "אז מה יש לנו? שני נערים עם אקדח מקולקל, ילד שאוהב לשחק בקאובוי, ושלושה אנשים שככל הנראה שתו יותר מדי. הריגה בשוגג היא האפשרות הסבירה ביותר כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully